۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۲۸۲۱۰۲
کارشناس مسائل دینی:

ترک نماز اول وقت فرصت خوب زندگی‌کردن را از انسان می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که نماز اول وقت انسان را در وقت های خود منظم می کند و به انسان، مدیریت وقت یاد می دهد، گفت: اما اگر کسی نماز اول وقت خود را ترک کند نمی تواند زندگی خوبی را در دنیا و آخرت داشته باشد.
حيدري کاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی، کارشناس مسائل دینی در مراسمی که شب گذشته در سالن فجر کرمان با حضور خادمین امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: انسان ها باید در دنیای خود به جسم خودشان باورزش کردن سامان دهند.

 

وی افزود: انسان ها مریضی های خود را با ورزش کردن و نرمش درمان کنند، زیرا امام رضا(ع) در حدیث نورانی می فرماید که با نرمش و ماساژ دادن بدن خود را از بسیاری بیماری های محافظت کنند.

 

حجت الاسلام حیدری کاشانی با توجه به این که در احادیث امام رضا(ع) بر حجامت سفارشات زیادی شده است، خاطرنشان کرد: انسان ها تا می توانند در هر فصل حجامت کنند چرا که با حجامت کردن می توانند عمر خود را افزایش دهند و از بسیاری از بیماری ها جلوگیری کنند.

 

وی بیان داشت: رسانه ها و روحانیت سعی کنند، مسائل پزشکی را برای مردم با استفاده از احادیث اهل بیت(ع) بگویند تا مردم با مسائل دین و پزشکی بیشتر آشنا شوند.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که مدیریت وقت از مهم ترین مسائل برای انسان ها شمرده می شود، اظهار داشت: افراد در عبادات، معاشرات، لذت و تحصیل معیشت، برنامه ریزی کنند چرا که با برنامه ریزی می توانند این کارها را با دقت بیشتری انجام دهند.

 

وی با توجه به این که انسان ها سعی کنند که در لذت های حلال خود، وقت کافی را بگذارند، یادآور شد: اگر انسان ها در دنیای امروز وقت مناسبی را برای لذت خود بگذارند، می توانند زندگی خوبی را برای خود رقم بزنند.

 

حجت الاسلام حیدری کاشانی تأکید کرد: نماز اول وقت انسان را در وقت های خود منظم می کند و به انسان، مدیریت وقت یاد می دهد اما اگر کسی نماز اول وقت خود را ترک کند نمی تواند زندگی خوبی را در دنیا و آخرت داشته باشد.

 

وی با بیان این که ذکر صلوات بر محمد و آل محمد ریشه گناهان را از بین می برد، خاطرنشان کرد: استغفار برای گناهان در پیشگاه خداوند سبب می شود که اثر گناه از انسان پاک شود.

 

وی در پایان گفت: یکی از مهم ترین دلایل طلاق در کشور، عدم برنامه ریزی برای کامیابی جنسی بین همسران است و باید زن و شوهر خود را با مسائل جنسی بیشتر آشنا کنند./972/پ202/ح

ارسال نظرات