۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۸۱۸۷۴
دبیر شورای عالی امنیت ملی:

هیچ نگاه جناحی در بررسی برجام وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر این که هیچ گونه نگاه جناحی در بررسی برجام وجود ندارد، گفت: تلاش داریم به گونه‌ای عمل کنیم که این حرکت باعث اقتدار و تحکیم وحدت ملی شود.
شمخاني
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی، با اشاره به حوادث هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: امام خمینی(ره) با اتکا به اراده های مردم و بسیج مردمی توانست با مدیریت الهی در جنگ تحمیلی بر صدام جنایتکار فائق آید.
 
وی وجود ساز کار های مدیریتی لازم برای اقتصاد را ضروری دانست و افزود: امروز جنگ و مهم ترین دغدغه ملی معیشت و اقتصاد است، اما تفاوت جنگ امروز این است که راهبرد و شیوه حقیقی و دقیق حل مشکلات مشخص است.
 
شمخانی با اشاره به راهبرد اقتصاد مقامتی، ابراز داشت: امروز دستورالعمل حل مشکل اقتصاد را داریم، اقتصاد مقاومتی راهبرد حل مشکلات کشور است، اما برای اجرای این راهبرد بومی چه سازکارهایی صورت گرفته است، آیا بنر های تبلیغاتی راهکار اجرای اقتصاد مقاومتی است.
 
وی با انتقاد از تورم نیروی انسانی دولت و ادارات، اظهار داشت: با وجود چنین جمعیت کارمند در دولت و مراکز اداری تحقق اقتصاد مقاومتی سخت و دشوار است.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی نقش خطبای نماز جمعه را در تبیین ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی و ترویج فرهنگ مصرف بهینه مهم توصیف و تصریح کرد: بخشی از خطبه های نماز جمعه باید به اقتصاد مقاومتی اختصاص داشته باشد.
 
وی با اشاره به وظایف استاندار و نمایندگان مجلس در خصوص اقتصاد مقاومتی، تأکید کرد: هرکسی باید در خصوص این راهبرد اقتصادی وظیفه خود را ایفا کند، اگر این راهبرد جدی گرفته شود مسئله اشتغال جوانان حل خواهد شد.
 
شمخانی با اشاره به وظایف رسانه های ملی و محلی، خاطرنشان کرد: رسانه های کشور چه ملی و چه محلی باید دغدغه خود را این مسئله قرار دهند، تیتر روزنامه های کشور باید معطوف به این مشکل باشد اما چنین حرکتی نیز در رسانه ها وجود ندارد.
 
وی شکست سیاست های مدیریتی کشور را عامل زیان تمام اقشار دانست و تأکید کرد: شکست در مدیریت کشور در حقیقت عامل ثبت ناکارآمدی نظام دینی در مدیریت است، در چنین صورتی این امر در تاریخ ثبت خواهد شد.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در حوزه اقتصاد علاوه بر ناکارآمدی شیوه های مدیریتی، فساد اقتصادی وجود دارد ، پاشنه آشیل اقتصاد، فساد اقتصادی است که ملت و مردم نیز از آن رنج می برند.
 
شمخانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توافق هسته‌ای، اظهار داشت: در شورای عالی امنیت ملی جوانب مختلف برجام مورد بررسی قرار می گیرد، آنچه مهم است این است که در این بررسی هیچ نگاه جناحی وجود ندارد.
 
وی نگاه جناحی را عامل تقویت جبهه مقابل دانست و گفت: چنین نگاهی سبب تضعیف جبهه ملی خواهد بود، امروز لازم است چنین دستاورد هایی که در گرو ایستادگی ملت و پیشرفت هسته ای بود و باعث شد تا دشمن را به پای میز مذاکره بکشاند را به یک سند ملی تبدیل کرد.
 
شمخانی ادامه داد: تلاش داریم به گونه‌ای عمل کنیم که این حرکت باعث اقتدار و تحکیم وحدت ملی شود و همچنین در بررسی متن برجام از نگاه جناحی دور باشیم.
 
وی در سخن پایانی خود خاطرنشان کرد: مدیران، نمایندگان، روحانیت و کار آفرینان در سطح استان به این دغدغه ملی که می تواند به تهدید تبدیل شود، بپردازند و برای حل آن با عبور از نا کارآمدی و فساد از نرخ بیکاری کاهش دهند./854/پ203/ج
ارسال نظرات