۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۲۸۱۸۱۲
عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس:

برجام در اقتصاد ایران معجزه نمی کند/ برجام یک تحقیر سیاسی

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس در نشست «بررسی سازوکارها و رفع تحریم از برجام» بعد از برجام گفت: برجام یک تحقیر سیاسی برای ایران است و در اقتصاد ایران معجزه نمی‌کند.
ايران هسته اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شهروز شریعتی، کارشناس مسائل بین الملل و عضو هأت علمی دانشگاه تربیت مدرس در نشست «بررسی سازوکارها و رفع تحریم از برجام» که بعدازظهر چهرشنبه 28 مرداد ماه  در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، گفت: آنچه منجر به برجام شد مسائل سیاسی است.

 

وی اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تفاوت نظام بین الملل بر این بود که ما حق داشتن انرژی هسته ای را نداریم.

 

کارشناس مسائل بین الملل در رابطه با واقعیت برجام گفت: برجام برسر دو راهی سیاست خارجی ایران است و فاقد توان ایجاد معجزه در اقتصاد ایران است.

 

شریعتی بیان کرد: بیش از 80 درصد تحریم در ارتباط با برنامه های هسته ای ایران است و تلاش برای پایان دادن دستیابی به سلاح کشتار جمعی است.

 

وی در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: مناقشات داخلی بر سر برجام  جریانات سیاسی، امنیتی، حقوقی، اقتصادی را به دنبال داشته است.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس در رابطه با فرجام برجام گفت: اجماع داخلی و جلوگیری از اجماع بین المللی برجام با وجود اجتناب ناپذیری در پذیرش از جلوه های تحقیر تاریخی ایرانیان در قرن 21 ارزیابی خواهد شد.

 

شریعتی در پایان صحبت های خود خاطرنشان کرد: تحریم ایران از تحریم آلمان در جنگ جهانی اول هم بدتر بوده است و به نوعی یک تحقیر سیاسی برای ما  به دنبال داشته است./818/پ202/ح

ارسال نظرات