۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۲۸۱۵۵۰
از سلسله نشست‌های تسنیم ولاء؛

نشست شناخت زوایای روحی نوجوانان در شهر ری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ بیست و هشتمین سلسله نشست حوزه فرهنگی تربیتی «تسنیم ولاء» تحت عنوان «شناخت زوایای روحی نوجوانان» با حضور با حضور نوجوانان و اقشار مختلف مردم در فرهنگسرای ولاء شهر ری برگزار شد.
گلزاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بیست و هشتمین سلسله نشست‌ حوزه فرهنگی تربیتی  «تسنیم ولاء» تحت عنوان «شناخت زوایای روحی نوجوانان» شامگاه سه‌شنبه 27 مرداد با حضور نوجوانان و اقشار مختلف مردم در فرهنگسرای ولاء شهرری برگزار شد.

 

در این نشست دکتر محمود گلزاری، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان سخنران به بیان راه‌کار برقراری ارتباط و شناخت زوایای روحی نوجوانان در جامعه و  خانواده آنها پرداخته و گفت: برای اینکه فرزندان باهوش با ویژگی و خصوصیات خوب داشته باشیم باید در این زمنیه مطالعه داشته و کسب آگاهی کنیم.

 

وی افزود: در حدیث آمده که فرزندان ما در هفت سال اول سید، در هفت سال دوم مانند عبد، و در هفت سال سوم مانند وزیر، همراه و دوست انسان است، بنابراین در هر مرحله باید روش خاص برای ارتباط با فرزندان خود داشته باشیم.

 

استاد دانشگاه عنوان کرد: کودکان زیر هفت سالی که به دور از مادر قرار گرفته و بزرگ می‌شوند ضربات سختی را متحمل می‌شوند، بر اساس روایات و احادیث وارده برای مادران هیچ عبادتی بزرگتر از بچه‌داری نیست.

 

گلزاری اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمودند: شیطنت کودکان نشان دهنده عاقلی و صبوری آنها در بزرگی است، بنابراین کودک زیر هفت سال اگر شیطنت می‌کند او را سرزنش نکنید این از طبیعت او است.

 

وی بیان داشت: کودکان در هفت سال دوم باید ادب و آداب ظاهری زندگی را یاد بگیرند فرزندان در دوران قبل از نوجوانی تنش کمتری دارند اما در دوران نوجوانی با بلوغ و تغییرات جسمی دچار حساسیت شده خواهان استقلال هستند.

 

استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: در این دوران باید با نوجوانان دوست شد و مانند یک وزیر و مشاور با آنها رفتار کرد.

 

این برنامه با هدف شناخت تفاوت‌ها، زودرنجی، شدت عواطف، جسارت و سرکشی، استقلال طلبی، پندناپذیری نوجوانان و .... برگزار شد.

 

در این نشست شناخت زوایای روحی نوجوانان، نقش خانواده در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فرزندان، سبک زندگی قرآنی، تربیت دینی فرزندان و روش‌های ایجاد تغییر در آنها بررسی شد./807/پ202/ح

ارسال نظرات