۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۲۸۰۸۹۷
آیت الله صفایی بوشهری:

تحول بدون علم نتیجه ای جز تخریب ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر اینکه هر تحولی اگر براساس علم نباشد نتیجه ای جز تخریب‌گری نخواهد داشت، گفت: علم، چراغ است و بزرگ ترین دشمن حرکت، جهل است.
حضور آيت الله صفايي بوشهري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای کمیته پژوهشی دانشکده فنی و حرفه ای امام خامنه ای بوشهر با تاکید بر اینکه هر تحولی اگر براساس علم نباشد نتیجه ای جز تخریب‌گری نخواهد داشت، گفت: علم، چراغ است و بزرگ ترین دشمن حرکت، جهل است.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه در کشورهای کرانه ای، اقتصاد دریایی بزرگ ترین اقتصاد جهانی است، اظهار داشت: متاسفانه این رویکرد در کشور و همچنین استان بوشهر به دلیل عدم شناخت مهارت‌ها، بسیار پایین است.

 

وی در ادامه به جایگاه علم اشاره داشت و افزود: علم جایگاه ویژه ای در استان دارد چون ظرفیت های دانش بنیان این استان بسیار بالا است.

 

آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: ظرفیت های استان بوشهر بسیار بالا است و می توانیم شهرک های بزرگ دریایی و دهکده های تولید دارو در استان داشته باشیم.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان با اشاره به عدم شناخت ظرفیت های استان، اظهار داشت: استان بوشهر برای پیشرفت و توسعه راهی به جز نگاه علمی و فرهنگی بر اساس آخرین یافته های علمی جهان و فرهنگ دینی ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه دانشکده های فنی و حرفه ای امید این استان هستند، اظهار داشت: در دانشکده‌های فنی و حرفه ای استان دو ویژگی وجود دارد یکی مهارت افزایی و دیگری روحیه جهادگری و فرهنگ دینی در عرصه کار که در دانشکده فنی امام خامنه ای مشهود است.

 

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به تولید علم و محصول، بیان داشت: لازم است دانشجویانی تربیت کنید که در تحصیل علم هدفمند، روش مند و نظام مند به تولید علم یا تولید محصول بپردازند.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر همچنین خاطر نشان کرد: نکته ای که در استان نیاز داریم بانک اطلاعاتی است که بتواند نیازهای صنایع استان را بشناسد و معرفی کند.

 

وی قابلیت های استان را بسیار برشمرد و اظهار کرد: استانی هستیم که  می توانیم اتومبیل های کرانه ای تولید کنیم و رسالت ما این است که بوشهر را با این ظرفیت های فوق العاده متحول کنیم و این رسالت تاریخی ما است.

 

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: در استان بوشهر به دلیل اینکه حرکت‌ها و کارهای انجام شده در آن براساس دانش بنیانی نبوده ضررهای زیادی دیده است. 

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان در ادامه تحول آفرینی را جدای از ساده انگاری تعریف دانست و گفت: باید با کشورهای بزرگ رقابت کنیم و بین المللی بیندیشیم.

 

وی افزود: در استان لازم است به جای رشته های موجود که ایجاد اشتغال نمی کند افزون بر ایجاد رشته های تقاضا محور باید رشته های نیاز محور نیز دایر شود./833/پ202/ب4

ارسال نظرات