۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۸۰۵۹۱
در نشستی؛

جزئیات دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)،جزئیات برگزاری این جشنواره را اعلام کرد و گفت: این جشنواره از بیست و پنجم تا بیست و نهم مردادماه جاری همزمان با دهه کرامت و میلاد مسعود امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) به میزبانی بجنورد برگزار می شود.
دهمين جشنواره سراسري تئاتر رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حسین ثابت قدم وحید، دبیر دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی، امروز در نشست ستاد برگزاری این جشنواره، اعلام کرد: دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، از بیست و پنجم تا بیست و نهم مردادماه جاری همزمان با دهه کرامت و میلاد مسعود امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) به میزبانی بجنورد برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: این جشنواره در بخش های رقابتی، غیر رقابتی، بخش ویژه و تولید اثر مشترک و با موضوعات شناخت اندیشه ها و زندگانی امام رضا(ع) و مضامین عالی فرهنگ رضوی، تأثیر اندیشه و آثار امام رضا(ع) در زندگی فردی و اجتماعی، شناساندن کرامت و تأثیرات رفتاری امام رضا(ع) در زندگی انسان، تبیین ابعاد علمی و اجتماعی شخصیت و سیره امام رضا(ع)، سیره عملی سبک زندگی رضوی، توجه به ظرفیت فرهنگ ها و اعتقادات بومی با محوریت فرهنگ رضوی(آداب و رسوم و آیین ها) از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و بخش نهایی آن نیز طی هفته جاری برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه با بیان این که در مهلت تعیین شده برای ارسال متون آثار در مجموع 120 متن اثر نمایشی از هنرمندان استان های مختلف کشور و نیز هنرمندان کشور تاجیکستان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، افزود: پس از پایان این مهلت اعضای هیأت ارزیابی و انتخاب متون این جشنواره از بین تمامی آثار ارسالی 33 متن نمایشی را حائز شرایط برای راهیابی به مرحله بازبینی دانستند.

 

به گفته ثابت قدم وحید بعد از ارزیابی و انتخاب متون و اتمام مهلت ارسال نسخه تصویری آثار در بخش صحنه‌ای و ویژه و ارزیابی این آثار از سوی هیأت داوران، در مجموع 12 اثر به بخش مسابقه ای این جشنواره راه یافتند.

 

وی در ادامه با اشاره به اجرای نمایش های راه یافته به بخش پایانی این جشنواره طی روزهای بیست و پنجم تا بیست و نهم مردادماه جاری، افزود: در چهار روز نخست این جشنواره در مجموع 12 نمایش برتر در تالار شهرهای بجنورد، اسفراین و شیروان به روی صحنه می رود.

 

دبیر دهمین جشنواره تئاتر رضوی در خراسان شمالی با بیان این که در روز نخست این جشنواره چهار اثر نمایشی به روی صحن می رود، اضافه کرد: یکشنبه هفته جاری نمایش های «مسلخ عشق» به کارگردانی امیر مهاجر سلطانی و رضا رمضانی، «چهار قدم» به کارگردانی میثم ملازینل، «تاکسی زرد» به کارگردانی محمد حسن زاده و «نیم مرده» به کارگردانی علی عابدی ویژه جهان اسلام در تالار گلشن به روی صحنه خواهند رفت.

 

ثابت قدم وحید ادامه داد: همچنین در روز دوم جشنواره نمایش های «آنم آرزوست»، به کارگردانی محمد زوار بی ریا، «رستگاری در شب دور» به کارگردانی مژده ساعی، «آش با طعم زهر» به کارگردانی محمد رسائلی و «عکس اتفاق عزیز» به کارگردانی سعید نوروزی در تالار گلشن، تماشاخانه شمس و تالار حافظ بجنورد اجرا می شوند.

 

وی اظهار کرد: نمایش های «بوسیدنت به وقت تگرگ» به کارگردانی محمد شاکری، حاتمی نژاد و ابراهیمی، «سفر» به کارگردانی یعقوب صدیق جمالی، «آنم آرزوست» به کارگردانی محمد یحیی آبادی و «بیداری در خواب هزار من» در روز سوم و به ترتیب در تالار گلشن، تماشاخانه شمس و تالار حافظ به روی صحنه می روند.

 

به گفته وی همچنین در روز چهارم نیز نمایش های«روزهای اتفاقی» به کارگردانی کامران شهلایی و «آسا» به کارگردانی مهدی اشوغ در تماشاخانه شمس، «پدرانه» به کارگردانی علی راسخ راد و «این یوسف» به کارگردانی نعمت اسدی مرام و «سوغات سربی» به کارگردانی پوریا کریمی اجرا می شوند.

 

ثابت قدم وحید با بیان این که افزون بر این نمایش های «پدرانه»، «چهار قدم» و«آنم آرزوست» در روز دوم و سوم جشنواره در شهرهای شیروان و اسفراین به روی صحنه می روند، افزود: همچنین کارگاه آموزشی با حضور برزو عبدالرزاق از استادان تئاتر بین الملل نیز از برنامه های جانبی جشنواره محسوب می شود که در محل نگارخانه بجنورد دایر خواهد شد.

 

گفتنی است، دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، از بیست و پنجم تا بیست و نهم مردادماه جاری همزمان با دهه کرامت و میلاد مسعود امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) به میزبانی بجنورد برگزار می شود./9314/پ202/ح

ارسال نظرات