تلاش علمای شیعه برای کاهش مظلومیت اسلام و اهلبیت است
وی افزود: راستگویی بخش کوچکی از صدق است، کسانی که دارای جمیع اوصاف محموده باشند، صادق محسوب میشوند، همه علما صادقان را صرفا پیامبر(ص) و اهلبیت ایشان میدانند که مؤمنان بعد از ایمان و تقوی باید در مرحله کمال همراه با صادقان باشند.
کارشناس مسائل دینی عنوان کرد: قرآن کریم پیامبران را خبررسان و مبلغ وحی الهی به بندگان خدا توصیف میکند و میفرماید مردم باید به امر و نهی پیامبران عمل کنند این معنای سنت پیامبر(ص) است پس چگونه است کسانی که ادعای پیروی از سنت پیامبر(ص) را دارند به امر و نهی پیامبر(ص) عمل نمیکنند.
حجتالاسلام کاردان افزود: سنت پیامبر(ص) عدل قرآن کریم، کلام او کلام خدا بوده و چیزی افزون بر وحی بیان نمیکند پس چرا امت به سنت او عمل نمیکنند.
وی گفت: پیامبر(ص) میفرمایند: کسی که از سنت من دور شود از من نیست، اما کسانی که سنت مرا احیا میکنند آنها در قیامت همراه و جلیس من هستند.
کارشناس مسائل دینی اظهار داشت: بعد از ورود پیامبر(ص) به شهر مدینه با وجود خدمات و برکات فراونی که پیامبر(ص) برای آنها داشت انتظار میرفت کاملا در اطاعت پیامبر(ص) باشند اما آنها مانند قوم بنیاسرائیل پیامبر(ص) را خسته کردند.
حجتالاسلام کاردان بیان داشت: بنیاسرائیل بعد از آنکه از سوی حضرت موسی(ع) از فرعونیان نجات یافته و از طرف خدا برای آنها طعام بهشتی میآمد در مقابل درخواست حضرت موسی(ع) مبنی بر جنگ با دشمن نافرمانی کردند.
وی افزود: کینهتوزیها و برگشتنها جای فرمانبرداری و همراهی را گرفت طوری که بعد از پیامبر(ص) خلفا احادیث او را به بهانه پرهیز از اختلاف سوزاندند، امروز طلاب و علمای شیعه تلاش میکنند تا با احیای سنت پیامبر(ص) مظلومیت اسلام و اهلبیت(ع) را کاهش دهند.
کارشناس مسائل دینی عنوان کرد: از زمان امیرمؤمنان(ع) تا زمان امام صادق(ع)، ائمه معصومین(ع) با خانهنشینی، تحمل ظلم، جهاد و شهادت، دعا و تقیه به حفظ دین پرداختند، امام صادق(ع) نیز در زمان خود با نهضت علمی به حفظ اسلام پرداختند، حضرت با کمال قدرت 4 هزار شاگرد در زمینه علوم عقلی و نقلی تربیت کردند./807/پ203/ح