۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۲۷۹۸۸۸

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در آشتیان، برگزاری اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و اعزام نخستین گروه از اعضای کانون های مساجد مرکزی به اردوی اصفهان برخی از عناوین اخبار کوتاه استان مرکزی است.
اخبار کوتاه استان مرکزي

حجت الاسلام سلطانی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با اشاره به برگزاری مسابقات معارف قرآن(مفاهیم) اظهار کرد: این مسابقات یکی از اقداماتی است که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه به صورت سالانه، در سراسر کشور برگزار می‌شود که سال‌های گذشته تحت عنوان مفاهیم برگزار می‌شد؛ ولیکن امسال بر اساس بازنگری‌های صورت گرفته توسط کارشناسان سازمان با عنوان مسابقات معارف قرآن در سراسر کشور اجرایی می‌شود.


معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان مرکزی ، بیان کرد: نهضت آشنایی با قرآن کریم در کشور اسلامی ایران تاکنون دو مرحله را با موفقیت طی نموده که در گام نخست گرایش به قرائت و تلاوت قرآن و سپس حفظ قرآن در سطحی گسترده در جامعه اجرا شد و نوای قرآن را در جامعه منتشر نمود؛ لذا لازم است اقدامی شایسته و گسترده در زمینه فرهنگ سازی، آشنایی و انس با معارف قرآن ساماندهی شود.


حجت‌الاسلام سلطانی در تشریح مراحل برگزاری مسابقات افزود: ثبت نام مرحله شهرستانی مسابقات معارف قرآن(مفاهیم)  مرداد تا 12 شهریور ماه جاری نیز ادامه دارد و عموم افراد جامعه نیز می‌توانند با مراجعه به اداره اوقاف شهرستان‌های تابعه نسبت به ثبت نام اقدام کنند.


معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان مرکزی گفت: مرحله شهرستانی مسابقات 13 شهریور و مرحله استانی نیز 15 آبان ماه همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزش ویژه منتخبان مرحله استانی جهت حضور در مرحله کشوری افزود: این کارگاه ها در بازه زمانی 15 آبان تا 15 آذر ماه برگزار خواهد شد تا منتخبان جهت شرکت در مرحله کشوری مسابقات که نیمه دوم آذر ماه جاری برگزار می‌شود آمادگی کامل داشته باشند.

 

مسابقات سراسری قرآن در آشتیان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام حسن دهقانی رییس اداره اوقاف و امور خیریه آشتیان گفت: این مسابقات همزمان با سراسر کشور برای کلیه شرکت کنندگان بالای 18 سال برگزار می‌شود.


وی ادامه داد: همه ساله این مسابقات قرآنی با استقبال پرشور مردم در تمامی نقاط کشور برگزار می‌شود که امسال در شهرستان آشتیان نیز به اجرا در می‌آید.


حجت‌الاسلام دهقانی افزود: شرکت کنندگان در 6 رشته قرائت، ترتیل، حفظ، اذان، ابتهال و دعاخوانی در مرحله شهرستانی به رقابت می‌پردازند.


وی اظهار کرد: سه نفر برتر هر رشته ضمن کسب جوایز نفیس به مسابقات استانی قرآن کریم اعزام می‌شوند.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه آشتیان هدف از برگزاری این مسابقات را آشنایی هرچه بیشتر مردم شهرستان با کلام الله مجید خواند و از علاقمندان برای شرکت در این رویداد علمی، فرهنگی، مذهبی دعوت به عمل آورد.

 

اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن برگزار شد

مراسم اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در بخش پسران، 18 مرداد در سالن صبای مشهد برگزار شد.

 

در این مراسم نفرات برگزیده اول تا پنجم هر رشته و پایه تحصیلی معرفی و تجلیل شدند که جمعاً 120 نفر در این مراسم قدردانی شدند.

 

در میان برگزیدگان 5 نفر از استان مرکزی به چشم می خورند که یک رتبه اول در رشته اذان، 2 مقام دومی در رشته مداحی و یک رتبه دومی و یک رتبه چهارمی در رشته حفظ حاصل کار نمایندگان استان مرکزی در این مسابقات است.

 

اعزام نخستین گروه از اعضای کانون های مساجد مرکزی به اردوی اصفهان

اولین گروه از فعالان و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی فردا(18مرداد) از سوی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به  اردوی بزرگ تفریحی آموزشی اصفهان اعزام می شوند.

 

سیصد نفر از خواهران عضو کانون های مساجداستان مرکزی که در طرح اوقات فراغت آسمانی ها حضوری فعال و منظم داشتند  در قالب 6دستگاه اتوبوس به استان اصفهان اعزام می شوند که ضمن بهره مندی از اماکن دیدنی این شهر تاریخی در کلاس های آموزشی نیز شرکت می کنند.

 

اردوی بزرگ پایان دوره اوقات فراغت با حضور دو هزار نفر در قالب7 گروه از بین برادران 10 تا 15 سال و خواهران 10 تا 18 سال فعال اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر استان برگزار می شود.

 

در این اردو که از 18مرداد ماه سال جاری تا بیست و پنجم این ماه در اردوگاه بزرگ شهید بهشتی اصفهان برگزار می شود، پیش بینی برنامه های تفریحی، آموزشی و بازدید از اماکن تاریخی ومذهبی این استان در نظر گرفته شده است. /842/پ203/ح

ارسال نظرات