۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۷
کد خبر: ۲۷۹۷۸۹
مدیر حوزه علمیه نجمه خاتون مطرح کرد؛

ایجاد تشکیلات هدفمند در قلمرو اسلام از شاخصه های مهم عصر امام صادق

مدیر حوزه علمیه نجمه خاتون(س) گفت: به نقل از بیان رهبری در کتاب انسان 250 ساله سه ویزگی شاخص را می‌توان برای امام صادق(ع) در نظر گرفت که شامل مرد علم و دانش، مبارزه و دارای تشکیلات جهت‌دار در امور دینی و سیاسی است.
امام صادق(ع)

نرگس یاوران، مدیر حوزه علمیه نجمه خاتون(س) تهران در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت جانگداز امام صادق(ع) با اشاره به کتاب انسان 250 ساله نگارش شده از سوی رهبر انقلاب گفت: کتاب انسان 250 ساله مقام معظم رهبری به مقطعی از زندگی امام صادق(ع) اشاره دارد.

وی افزود: از مهمترین اهداف امام صادق(ع) بعد از شهادت امام محمد باقر(ع) مبارزه علنی با حکومت بنی‌امیه‌ بود زیرا حکومت بنی‌امیه در آن زمان به ضعف و انحطاط دچار شده بود.

یاوران با اشاره به کتاب انسان 250 ساله به نقل از مقام معظم رهبری تصریح کرد: افزون بر شخصیت علمی امام صادق(ع) می‌توان بر وجود تشکیلات و اهل مبارزه بودن امام صادق(ع) اشاره کرد.

مدیر حوزه علمیه نجمه خاتون(س) بیان داشت: در زمان امام صادق(ع) همه زمینه‌ها برای قبضه کردن حکومت و قدرت آماده بود به همین سبب کلیه فعالیت‌های مبارزاتی امام صادق(ع) بر محور تشکیل حکومت علوی بود.

وی عنوان کرد: از شاخصه‌های مهم امام صادق(ع) به وجود آوردن تشکیلات عظیم در تمام  قلمرو عالم اسلام  بود.

یاوران با اشاره به فعالیت‌های امام صادق(ع) ابراز داشت: امام صادق(ع) در سرتاسر دنیای اسلام از خراسان و ماوراءالنهر گرفته تا شمال آفریقا نمایندگان مؤمن و طرفدار جریان حکومت علوی را مامور کرد تا هم به مردم اطلاع رسانی کرده و نیز وجوهات مردم را جمع آوری کنند، همچنین امام صادق(ع) با این روش توانست تکلیف دینی و سیاسی را به مردم ابلاغ کنند.

مدیر حوزه علمیه نجمه خاتون(س) با اشاره به جریان مزاحم عباسیان افزود: متاسفانه بنی‌العباس به عنوان یک جریان مزاحم و فرصت‌طلب وارد میدان شدند و حکومتی را که حق الهی معصومین(ع) بود غصب کردند.

وی با اشاره به مبارزات امام صادق(ع) بیان داشت: در دوران بنی‌امیه امام صادق(ع) علنی مبارزه می‌کرد ولی در دوران عباسیان فعالیت‌های سیاسی به صورت مخفی شکل می‌گرفت زیرا بنی‌العباس یک جریان انحرافی بود که خود را آل‌علی معرفی کرده بودند.

یاوران در پایان خاطرنشان کرد: به نقل از بیان رهبری در کتاب انسان 250 ساله سه ویزگی شاخص را می‌توان برای امام صادق(ع) در نظر گرفت که شامل مرد علم و دانش، مبارزه و دارای تشکیلات جهت‌دار در امور دینی و سیاسی است./807/ت303/ص

ارسال نظرات