۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۲۷۹۷۶۶
معاون نهاد رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی:

هیئات دانشجویی پتانسیل و ظرفیت تمدن سازی را دارند

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام انوری، با اشاره به ظرفیت تمدن‌سازی هیأت های دانشجویی، گفت: هیأت های دانشجویی و عزداری ظرفیت ساخت تمدن اسلامی را با توجه به این‌که افکار آن ها سرچشمه گرفته از مؤلفه های فرازمانی، فرامکانی، فر زمینی و فرابشری است، دارند.
حجت الاسلام انوري، معاون نهاد رهبري در دانشگاه‌هاي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام انوری، معاون دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی، در دیدار هیأت های دانشجویی با آیت الله شبستری، امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، گفت: روایات بسیار در فضیلت گریه و به ویژه برای جریان عاشوراء در متون دینی وارد شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به روایات تباکی، افزود: آنچه از این روایات به دست می آید آن است که مکتب سیدالشهداء(ع) دارای چهار شاخصه و ویژگی فرازمانی، فرامکانی، فرا زمینی و فرا بشری می باشد، و در این چهار حوزه دارای آثاری و نتایج قابل توجهی است.

 

وی با اشاره به ظرفیت های مکتب حسینی در تمدن سازی، افزود: با توجه به چهار مؤلفه فرازمانی، فرامکانی، فرا زمینی و فرا بشری این مکتب، نشان از آن دارد که چنین پتانسیل و ظرفیت تمدن سازی را در خود دارد.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به رهنمود های رهبری درباره تمدن نوین اسلامی، ابراز داشت: هیأت های دانشجویی و عزداری ظرفیت ساخت تمدن اسلامی را با توجه به این‌که افکار آن ها سرچشمه گرفته از مؤلفه های مذکور است، دارند.

 

وی با تأکید بر نقش مداحان در مدیریت هیأت های مذهبی، اذعان داشت: با توجه به این مهم در دو روز اخیر اقدام به برگزاری کارگاه اموزشی مداحان جوان و علاقه‌مندان به مداحی با حضور بزرگان مداحی برگزار شد.

 

حجت الاسلام انوری هیأت های دانشجویی در تراز انقلاب را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: چنین هیأت هایی که جای خالی آن در تبریز بارز است می تواند در راستای ساخت فرهنگ و ادب اسلامی و تمدن اسلامی موثر باشند.

 

وی همچنین با اشاره به  آسیب های هیأت های سکولار که در حال شکل گیری و یا در گوشه و کنار وجود دارند، خاطرنشان کرد: از دیگر هدف های توجه به هیأت های دانشجویی ایجاد وجه تمایز با هیأت های سکولار است.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به انحرافات و آسیب های هیأت های سکولار، تصریح کرد: مقابله با این آسیب ها و انحرافات از دیگر رسالت های هیأت های دانشجویی است.

 

وی هیأت های انقلابی را سرچشمه گرفته از مکتب سید الشهدا(ع) عنوان کرد و گفت: در کارگاه آموزشی مداحی محور های سبک شناسی، شعر شناسی، اصول مداحی و جریان شناسی فکری با حضور مداحان بزرگی چون کلامی زنجانی مورد توجه و بررسی قرار گرفته است./854/پ203/ح

ارسال نظرات