۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۷۹۶۵۱
مسؤول موزه‌ علما در قم مطرح کرد؛

بازدید زائران حضرت معصومه از موزه علما/ غفلت از سوغات معنوی قم شایسته نیست

خبرگزاری رسا ـ مسؤول موزه‌ علما در قم با اشاره به استقبال باشکوه مردم از موزه علما گفت: با توجه به اینکه این موزه هنوز در ابتدای کار خود قرار دارد بیشترین آمار بازدید موزه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.
موزه علما
حجت‌الاسلام محمد گودرزی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حکمت 147 نهج‌البلاغه مبنی بر این که «هلک خزّان الأموال و هم أحیاءٌ و العلماء باقون ما بقی الدّهر أعیانهم مفقودة و أمثالهم فی القلوب»، عنوان کرد:  ما در ایجاد موزه علما این حکمت نهج‌البلاغه را شعار خود قرار داده‌ایم و برای معرفی علمای معاصر دست به ایجاد موزه علما زده‌ایم.
 
مسؤول موزه علما با اشاره به اینکه مکان فعلی موزه علما در سال 89 برای ایجاد این موزه خریداری‌شده است، عنوان کرد: در این موزه علمای شیعه پس از حاج شیخ عبدالکریم حائری معرفی و موردمطالعه قرارگرفته است.
 
وی با اشاره علمای بزرگ شیعه و اهمیت معرفی این علما در فضای گردشگری قم، گفت: در این موزه حاج شیخ عبدالکریم حائری ، آیت‌الله بروجردی، حضرت امام خمینی(ره)، آیت‌الله مرعشی، آیات بهجت، فاضل و تبریزی برای معرفی آثار و زندگی‌نامه آنان یک حجره اختصاصی به هریک اختصاص داده‌شده است.
 
حجت‌الاسلام گودرزی با اشاره به اینکه در این موزه تلاش بر این است که تمام ابعاد زندگی علمی، فرهنگی و سیاسی علما معرفی شود، گفت: بخشی از این اقدامات انجام‌شده است و تکمیل زندگی‌نامه‌های علما در جریان کار این موزه قرار دارد.
 
مسؤول موزه علما با اشاره به همکاری  بیوت علما درروند تکمیل این آثار نمایشی، عنوان کرد: بیت حضرت آیت‌الله بهجت(ره) با ما همکاری بسیار عالی داشته‌اند؛ بنابراین حجره اختصاص‌یافته به آثار ایشان بسیار کامل و فضای روحانی بسیار خوبی در آن حاکم است.
 
حجت‌الاسلام گودرزی با اشاره به این‌که هنوز موزه علما در فراخوان‌های عمومی مورد تبلیغ قرار نگرفته است، گفت: متخصصان حوزه و بیوت علما در این زمینه باید با ما همکاری کنند تا بتوانیم در معرفی این علمای شاخص شیعه موفق‌تر و درخور شأنشان عمل کنیم.
 
وی با اشاره به ترجمه حکمت 147 نهج‌البلاغه که می‌فرماید «خزانه‌داران اموال در حالی‌که زنده هستند هلاک شده‏اند؛ ولی اهل علم و خزانه‌داران علم مادامی‌که روزگار باقی است باقی هستند و صورت آن‌ها در اذهان جاودان است هرچند جسم آن‌ها نباشد و مرده باشند»، عنوان کرد: عموم بازدیدکننده‌گان این موزه از زائران عرب و کشورهای خارجی است و تابه‌حال با بازخوردی که از این بازدیدکنندگان داشته‌ایم معنای این حکمت را به‌وضوح مشاهده کرده‌ایم.
 
مسؤول موزه علما با اشاره به بازدید بالای این موزه از سوی اقشار مختلف مردم، عنوان کرد: با توجه به اینکه این موزه هنوز در ابتدای کار خود قرار دارد بیشترین آمار بازدید موزه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.
 
وی افزود: شهر قم، قطب فرهنگی جهان اسلام است و باید در شهر قم از این‌گونه اقدامات بیشتر شود.
 
حجت‌الاسلام گودرزی با اشاره به رکوردشکنی بازدید از موزه علما گفت: جای خالی این موضوع باعث این رکوردشکنی بوده است؛ بنابراین مردم به خاطر دریافت مباحث فرهنگی به قم سفر می‌کنند و این نشان از این است که ما باید این موضوع را در اولویت کاری و فرهنگی خود قرار دهیم./921/ت301/س
ارسال نظرات