۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۲۷۹۵۳۸
امام جمعه کوهرنگ:

برخی می خواهند با توافق هسته ای آمریکا را بزک کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کوهرنگ با بیان این که همه آمریکایی ها و عده ای در داخل کشور می خواهند که این توافق وسیله ای باشد برای بزک کردن چهره آمریکا، گفت: آن چیزی که دست کم به اندازه خود قطعنامه اهمیت دارد خیالاتی است که غربی ها برای دوران پساتحریم در نظر گرفته اند.
امام جمعه کوهرنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی، امام جمعه کوهرنگ، شامگاه یک شنبه، 18 مردادماه، در نشست فرماندهان پایگاه های بسیج، مربیان طرح صالحین و بسیجیان فعال این شهرستان، با تأکید بر این که اصل مسأله هسته ای بهانه ای بیش نیست، ادامه داد: اختلاف آمریکابا ما ربطی به فعایت های هسته ای نداشته و از همان هفته اولی که انقلابمان شروع شد آمریکایی ها دشمنی را با ما آغاز کردند و دشمنی آن ها با ما هیچ گاه حقوق بشر یاآزادی و دموکراسی نبوده است بلکه منشأ اختلاف آن ها اصل این انقلاب است.


حجت الاسلام طباطبایی تأکید کرد: در واقع نگرانی آمریکایی ها سلاح هسته ای نیست بلکه مسأله اساسی برای آنان این است که کشوری خودش را از زیر سلطه آمریکا خارج کرده است و در واقع این آمریکایی ها هستند که تحت تحریم ایران قرار گرفته اند و ما آن هارا در این 36 سال تحریم کرده ایم.

 

وی تصریح کرد: ما در طول 36 سال سفارت آمریکا را در ایران تعطیل کرده ایم، سر هیچ میز مذاکره ای ننشسته ایم و وجود آمریکا را نادیده گرفته ایم و در واقع این آمریکایی ها هستند کهمی خواهند تحریم خودشان را بشکنند.

 

امام جمعه کوهرنگ خاطرنشان کرد: ایران هیچگاه به دنبال سلاح هسته ای نبوده و نیست و در این رابطه سازمان های اطلاعاتی نیزبارها اعلام کرده اند که هیچ اقدامی از جانب ایران که نشان دهنده گرایش ایران به سلاح هسته ای باشد مشاهده نشده است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که اقدامات آمریکا تنها بهانه بود، افزود: به قول خودشان فلج کننده ترین تحریم ها را بر علیه ایران اعمال کردند، آن ها می خواستند مردم ایران از گرسنگی و قحطی به خیابان ها ریخته و شورش کنند و مقابل نظام بایستند.

 

حجت الاسلام طباطبایی در ادامه افزود: در شرایط فعلی عده ای در داخل کشور اظهار کردند که ما دلواپس هستیم و عده ای دیگر آن ها را مورد تمسخر قرار دادند و هو کردند و پس از آن دلواپس بودنشد ابزاری سیاسی برای سرکوب یک عده.


وی با بیان این که دلواپس بودن یک چیز طبیعی است، ابراز داشت: من از همان روزهای نخست اعلام کردم که دلواپس هستم و دلواپس نبودن یک امر غیر طبیعی است و آن هایی که خونسرد هستند باید استدلال کنند که چرا دلواپس نیستند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوهرنگ اضافه کرد: موضوع توافق هسته ای و ابعاد تحریم و نیز محدودیت های هسته ای مهم است اما موضوع مهم تر از خود قطعنامه آثار بعدی آن است که غربی ها از این قطع نامه انتظار دارند.


این مقام مسؤول با بیان این که همه آمریکایی ها و عده ای در داخل کشور می خواهند که این توافق وسیله ای باشد برای بزک کردن چهره آمریکا، خاطرنشان کرد: آن چیزی که دست کم به اندازه خود قطعنامه اهمیت دارد خیالاتی است که غربی ها برای دوران پساتحریم در نظر گرفته اند و آن ها انتظار دارند این توافق وسیله ای شود برای بازگشتآن ها به ایران که باید بسیار مراقب بود.


وی با اشاره به اقدام برخی رسانه ها در ایجاد دو دستگی بین مردم اظهار داشت: در چند ماه گذشته رسانه ها سعی کردند مردم را دو دسته کنند یک عده که علاقه به رفع تحریم و تعامل با جهان و حل مشکلات اقتصادی و پیشرفت علاقه دارند وعده ای دیگر طرفدار جنگ هستند و می خواهند مردم فقیر باشند و با همه دنیا ستیزه کنند و این همان چیزی است که آمریکایی ها می خواهند.


حجت الاسلام طباطبایی بااشاره به نام گذاری امسال با عنوان همدلی و همزبانی از سوی رهبر انقلاب افزود: این اقدام با آینده نگری از سوی رهبر انقلاب صورت گرفت و ایشان تأکید کردند که نباید اجازه دهیم دشمن در بین مردم دودستگی ایجاد کند.


امام جمعه کوهرنگ به نگرانی هایدوران پسا تحریم اشاره کرد و گفت: یکی از این نگرانی ها سیاسی است و همچنان که رهبرانقلاب در سخنرانی های عید فطر با منطقی ترین و محکم ترین بیان کارنامه سیاه آمریکا را برای مسلمانان و مردم آمریکا باز کردند و تأکید کردند که ما هرگز مبارزه با استکبار را کنار نمی گذاریم.


وی ادامه داد: نگرانی دیگری که وجود دارد آثار فرهنگی توافق است و آیا قرار است که بعد از این سبک زندگی آمریکایی دوباره به این کشور برگردد؟ و آیا باید یک عده وعده گشوده شدن شعبه های مک دونالد را در ایران بدهند؟ مسأله این است که قبح زندگی به سبک آمریکایی از بین برود./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات