۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۷۹۴۴۴
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

آشنایی طلاب با زبان های خارجی ابزاری برای رساندن پیام دین به دنیا است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران، آشنایی با زبان های خارجی را بهترین ابزار برای برقراری ارتباط با جهان خارج و رساندن پیام الهی به جهانیان دانست و گفت: با تلاش شود تا دوره های آشنایی با زبان های انگلیسی و عربی در مدارس علمیه برگزار شود تا شاهد آشنایی بیشتر طلاب با این زبان های خارجی باشیم.
حجت الاسلام والمسلمين سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، نخستین دوره مکالمه زبان عربی از امروز در مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر آغاز شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمد سلیمانی، مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر در این مراسم بر ضرورت آشنایی طلاب با زبان های خارجی تأکید کرد و گفت: طلاب و روحانیان برای تبلیغ مناسب دین در داخل و خارج نیازمند شناخت با زبان های خارجی به ویژه مکالمه عربی هستند.

 

وی آشنایی با زبان های خارجی را بهترین ابزار برای برقراری ارتباط با جهان خارج و رساندن پیام الهی به جهانیان دانست و خاطرنشان کرد: با تلاش شود تا دوره های آشنایی با زبان های انگلیسی و عربی در مدارس علمیه برگزار شود تا شاهد آشنایی بیشتر طلاب با این زبان های خارجی باشیم.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران از زبان به عنوان مهم ترین ابزار انسان برای ارتباط با انسان ها دانست و تصریح کرد: طلبه ای که دغدغه دین و انتشار آن به جهان اسلام را دارد باید یادگیری زبان­های خارجی را در دستور کار خود قرار دهند.

 

وی از زبان های انگلیسی و عربی به عنوان دو زبان مهم و پرکاربرد در جهان یاد کرد و افزود: زبان انگیسی زبان مشترک در دنیا و زبان بین­المللی است و زبان عربی، زبان اسلام است و به همین دلیل آشنایی و یادگیری این دو زبان در حوزه های علمیه ضروری است.

 

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر از حوزه علمیه به عنوان مرکز انتشار علوم دینی و معارف اهل بیت(ع) به جهان یاد کرد و گفت: ضرورت یادگیری زبان های خارجی در چنین مراکز دینی بسیار ضروری به نظر می رسد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی با بیان این که یادگیری چنین زبان هایی در حوزه های علمیه تاکنون کمرنگ بوده است، ادامه داد: در شرایط امروز دنیا و با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی تبلیغ دین نیازمند بهره گیری از ابزار روز و نوین است که آشنایی با زبان های خارجی یکی از این راه ها است.

 

وی با بیان این که ابزارهای نوین تبلیغی دین به تنهایی ما را در رسیدن به اهداف متعالی موفق نخواهد کرد، تصریح کرد: شناخت مناسب زبان به ویژه عربی و انگلیسی ما را در رسیدن به اهداف تبلیغی مناسب کمک خواهد کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی خاطرنشان کرد: در دنیایی که امروز شبکه های مجازی و ماهواره ای به صورت شبانه روزی  ضد اسلام، تشیع و انقلاب تبلیغ می کنند، نمی توان تنها به برخی ابزارهای معمولی برای تبلیغ دین و احکام اسلامی اکتفا کرد، بلکه بهره گیری و آشنایی با زبان های خارجی یک طلبه را در تبلیغ مبانی دین در جهان موفق خواهد کرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات