۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۷۹۴۲۰
همزمان با ایام شهادت امام صادق؛

یادواره شهدای روحانی شهرستان آمل برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ یادواره شهدای روحانی شهرستان آمل همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) برگزار می شود.
شهداي روحانيت

حجت الاسلام سید حسین موسوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام صادق(ع)، گفت: یادواره شهدای روحانی شهرستان آمل همزمان با سالروز شهادت این امام همام برگزار می شود.

 

مسؤول حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل با بیان این که مراسم دسته روی و عزاداری شهادت امام صادق(ع) از مسجد امام رضا(ع) آغاز و تا مسجد جامع این شهر ادامه پیدا می کند، بیان داشت: عزاداران پس از پایان دسته روی در حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل واقع در مسجد جامع حضور پیدا کرده و مراسم عزاداری و یادواره شهدای روحانی صورت می گیرد.

 

وی تصریح کرد: این مراسم گرانقدر و معنوی با سخنرانی حجت الاسلام معارفی، استاد حوزه و دانشگاه و مداحی کربلایی حمیدرضا نژادی برگزار می شود که از همه دوستداران و علاقمندان به حریم اهل بیت(ع) و عزاداران شهادت امام صادق(ع) برای شرکت در این مراسم دعوت می شود.

 

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: این مراسم عرشی و معنوی به همت حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل و هیات محبین آل طاها این شهرستان به صورت همه ساله برگزار می شود.

 

مسؤول حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل با بیان این که امام صادق(ع) از جایگاه ارزنده و گرانقدری برخوردار است که باید اهتمام شایسته ای در راستای شناخت سیره علمی و عملی این امام همام وجود داشته باشد، گفت: حوزه های علمیه می توانند در راستای شناخت بیش از پیش امام صادق(ع) نقش آفرینی کنند.

 

وی با اشاره به این که حوزه های علمیه مروجان مکتب امام صادق(ع) هستند، بیان داشت: نهضت بزرگ علمی از سوی این امام همام در آن دوران به وجود آمده و از فرصت های پیش رو برای نشر معارف اهل بیت(ع) ، قرآن و آموزش و تربیت نسل جدید علمای اسلامی بهره گیری کردند.

 

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر این که بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) زندگی انسان را در مسیر سعادت و تعالی قرار می دهد، افزود: انسان باید از ظرفیت های ارزشمندی چون اهل بیت معصومین(ع) به بهترین نحو ممکن استفاده کرده تا بتواند زندگی خود را در محور تحقق سبک زندگی اسلامی قرار دهد./1314/د101/ب1

ارسال نظرات