۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۲۷۹۲۶۲
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان:

خبرنگاران خادمان مسیر نجات و رستگاری جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: خبرنگاران انسان‌های بزرگی هستند که از خطرها نمی‌هراسند، با وجود بعضی از بی‌مهری‌ها به دنبال کشف حقیقت می‌روند چرا که می‌دانند کشف حقیقت تنها راه رستگاری و نجات یک جامعه است.
رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان سمنان

حجت‌الاسلام محمد حسین‌پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، با گرامیداشت یاد شهید محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران روزنامه‌نگاران و نویسندگان به یکی از بیانات حضرت امام خمینی (ره) درباره اهمیت این حرفه اشاره کرد و اظهار داشت:‌امام راحل در اهمیت کار مطبوعات در هر کشوری فرموده‌اند «مطبوعات در هر کشور باید در مسیر درست ملت و در خدمت ملت باشد؛‌ مطبوعات باید ببینند مسیر یک ملت چیست و از این طریق روشنگری کرده و مردم را هدایت کنند».

 

وی در زمینه اهمیت کار خبرنگاری افزود: خبرنگاران سربازان عرصه‌های اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی هستند که جامعه را با حقایق و واقعیت‌های موجود آشنا می‌کنند، ماندگاری تاریخ، انعکاس درست اخبار و آگاهی مسؤولان از درد‌های موجود در جامعه، حرکت مردم در مسیر درست و بیان حقیقت‌ها در هر جامعه‌ای نتیجه تلاش‌های دلسوزانه،‌ خالصانه و بی‌وقفه خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه خبرنگاران با تیزهوشی و دقت در واقع نقش واسطه بین مردم و مسؤولان را ایفا می‌کنند، تصریح کرد: آنها درد دل‌های مردم و مشکلات مردم را می‌شنوند و به صاحب منصبان انتقال می‌دهند و از سوی دیگر مردم را نسبت به پاسخ‌های مسؤولان آگاه می‌کنند و این خدمتی بسیار بزرگ در یک جامعه و کشور است.

 

حجت‌الاسلام حسین‌پور خاطرنشان کرد: به راستی در زمان جنگ تحمیلی که رزمندگان ما در زیر حملات،‌ بمباران‌ها و هجوم دشمنان تا بن دندان مسلح حماسه‌ها می‌آفریدند چه کسانی جان خود را به خطر می‌انداختند و بین گلوله‌ها، خمپاره‌ها و میدان‌های مین گزارش و خبر تهیه می‌کردند.

 

وی با اشاره به اینکه امروز اگر وقایع زیبا و تاریخ ماندگاری از ایثارگری و فداکاری رزمندگان می‌شنویم و برای آیندگان می‌گوییم؛ نتیجه تلاش عزیزان خبرنگار است، افزود: بر خود لازم می دانم گرامی بدارم یاد صدها شهید خبرنگار و ده‌ها جانباز و آزاده این حرفه مقدس را که با قلم و دوربین خود به ثبت وقایع تاریخ انقلاب پرداختند و چه بسیار خاطرات زیبا و شنیدنی از خود به یادگار گذاشتند.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: با توجه به هجوم گسترده و بمباران اطلاعاتی رسانه‌های غربی و دشمنان کینه‌توز ایران اسلامی این خبرنگاران عاشق و باهوش و پرتلاش ما هستند که در میدان مبارزه با دشمنان اخبار و اطلاعات صحیح و حقایق موجود در کشور و ظلم‌هایی که به ملت‌های مظلوم می‌شود را به اطلاع جهانیان می‌رسانند و مردم را از جنایت‌ها و ظلم‌های جهانخواران و زورگویان آگاه می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام حسین‌پور تصریح کرد: عصبانیت شدید آمریکا و اسرائیل و حکومت‌های جنایتکار از خبرنگاران و به شهادت رساندن آنها به این دلیل است که خبرنگاران به کشف حقیقت می‌پردازند و در کمترین زمان حقایق و واقعیت‌های موجود را به گوش بشریت می‌رسانند./977/ت302/ح

ارسال نظرات