۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۲۷۹۲۲۳

علمای شیعه عربستان انفجار تروریستی در یکی از مراکز امنیتی را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ علمای شیعه احساء عربستان اقدام تروریستی انفجار مسجدی در یکی از مراکز امنیتی منطقه عسیر این کشور را محکوم کردند.
علماي عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، 21 نفر از علمای شیعه استان احساء عربستان، با صدور بیانیه‌ای، انفجار تروریستی رخ داده در منطقه عسیر عربستان را محکوم کردند.


در این بیانیه آمده است: علمای اسلام باید برای حل ریشه‌ای پدیده شوم تکفیر دست به دست هم دهند و مبارزه عقیدتی با تکفیری‌ها را به عنوان گام نخست در دستور کار خود قرار دهند.


علمای عربستان از اینکه برخی از هموطنان اهل سنت در این حادثه جان خود را از دست دادند، ابراز تاسف و اعلام کردند: در اینگونه حوادث فرقی بین شیعه و سنی نیست و تمام این قربانیان اهل عربستان هستند و این اقدام تروریستی از سوی تمام شهروندان سعودی محکوم است. طایفه گرایی و ایجاد تنش‌های قومی از ابزار اصلی دشمن برای فتنه افروزی در ممالک اسلامی است.


عالمان دینی مستقر در احساء، تکفیر شیعیان عربستان را یک اقدام غیر قابل توجیه دانسته و تصریح کردند: شیعیان از عناصر اصلی تشکیل دهنده مردم عربستان هستند و تمام اماکن وارگان‌های رسمی این کشور باید به این مساله اذعان داشته باشند.


در پایان این بیانیه از دستگاه‌های حکومتی عربستان خواسته شده که نسبت به منابع حمایتی مالی و تسلیحاتی گروه‌های تکفیری تروریستی شناسایی‌های لازم را به عمل آورند و با مسدود کردن این منابع از اجرای عملیات‌های تروریستی در داخل عربستان جلوگیری کنند./1321/ب902/د

ارسال نظرات