۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۷۹۱۲۷
امام جمعه نور:

ترویج فرهنگ وقف زمینه ساز پیشرفت و توسعه در نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور با اشاره به این که ترویج فرهنگ وقف زمینه ساز پیشرفت و توسعه در نظام اسلامی است، بیان داشت: باید نگاه مردم نسبت به وقف تغییر کرده تا شاهد احیای موقوفات و گسترش فرهنگ وقف باشیم که این امر ارزنده نقش مهمی در پیشرفت و توسعه شهرها و روستاها دارد.
امام جمعه نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام عبدالرحمن باقرزاده، امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان نور که در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی این شهر برگزار شد با قدردانی از مدیریت سابق اداره اوقاف و امورخیریه نور، گفت: امید است تا روند رو به رشد پیشرفت و توسعه موقوفات با مدیریت جدید ادامه داشته و فعالیت های ارزشمندی صورت گیرد.


امام جمعه نور با بیان این که شهرستان نور یکی از مهم ترین شهرهای استان مازندران در زمینه موقوفات است، بیان داشت: باید حمایت های ارزنده ای از سوی مسؤولان در راستای ترویج فرهنگ وقف صورت گیرد.


حجت الاسلام باقرزاده تصریح کرد: مسؤولان باید با اقدامات و فعالیت های خود زمینه ساز احیا و شکوفایی ظرفیت های نهفته موقوفات بوده و تلاش های ارزشمندی در این مسیر مهم و گرانقدر انجام شود.


امام جمعه نور ادامه داد: در حال حاضر اولویت نخست دست اندرکاران مجموعه اوقاف و امورخیریه در راستای احیا، شناسایی و شناسنامه دار کردن موقوفات است که این امر مهم باید به نحوی خوب و شایس
ته صورت گیرد.


وی با بیان این که فرهنگ وقف از کارکردهای ارزشمند و والایی برخوردار است، گفت: عمل به نیات واقفان از جمله کارهای مهمی است که باید توسط مجموعه اوقاف و امورخیریه به صورتی ارزنده پیگیری شود.


حجت الاسلام باقرزاده با اشاره به این که ترویج فرهنگ وقف زمینه ساز پیشرفت و توسعه در نظام اسلامی است، بیان داشت: باید نگاه مردم نسبت به وقف تغییر کرده تا شاهد احیای موقوفات و گسترش فرهنگ وقف باشیم که این امر ارزنده نقش مهمی در پیشرفت و توسعه شهرها و روستاها دارد.


امام جمعه نور خاطرنشان کرد: شفاف سازی در مورد موقوفات مهم ترین دغدغه ای است که ذهن مردم و مسؤولان را به خود جلب کرده و این کار باید به دقت و شایستگی لازم صورت گیرد.


وی با بیان این که فرهنگ وقف به عنوان یکی از امور مهم و ارزشمندی است که در طول تاریخ دین مبین اسلام مورد توجه بوده است، گفت: وقف مصداق بارز باقیات صالحات است که باید در مسیر ترویج آن قدم های خوبی برداریم.


حجت الاسلام باقرزاده با اشاره به این که فرهنگ وقف بسیار مهم و ارزشمند است که اثرات و برکات آن در طول تاریخ باقی می ماند، بیان داشت: تلاش های شایسته ای صورت گیرد تا واقفان و نیک اندیشان جامعه در مسیر ثبت وقف های جدید و مورد نیاز جامعه گام بردارند.


گفتنی است؛ در این مراسم از زحمات حجت الاسلام عبدالله ولی نژاد تقدیر و حجت الاسلام چارلویی به عنوان رییس جدید اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان نور معرفی شد./1314/پ202/ب

ارسال نظرات