۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۷۹۰۶۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی:

خبرنگاران به جهت ارتباط نزدیک با مردم تأثیر بسزایی در ترویج معارف دینی دارند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام عظیمی با اشاره به جایگاه بی‌بدیل رسانه در ترویج و تبلیغ معارف دینی و فرهنگ اسلامی، گفت: رسانه و خبرنگاران به جهت ارتباط نزدیک با مردم می‌توانند در تبلیغ و ترویج معارف دینی و اسلامی بسیار مؤثر و تأثیرگذار باشند.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي
حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به جنگ رسانه ای غرب و تهاجم شدید فرهنگی استکبار جهانی، گفت: رسانه‌های غربی با زیر پا گذاشتن اخلاق خبرنگاری و رسانه ای اسیر دست سیاستمداران در مبارزه با ملت های آزاده شده اند.
 
وی با اشاره به جایگاه بی بدیل رسانه در ترویج و تبلیغ معارف دینی و فرهنگ اسلامی، تصریح کرد: رسانه و خبرنگاران به جهت ارتباط نزدیک با مردم می توانند در تبلیغ و ترویج معارف دینی و اسلامی بسیار مؤثر و تأثیرگذار باشند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی با تشریح توطئه های دشمنان خارجی اظهار داشت: هیاهوی تبلیغاتی بالایی بر علیه اسلام و انقلاب اسلامی شکل گرفته است که تمام آحاد جامعه در مقابل این هیاهو وطیفه سنگینی بر عهده دارند.
 
وی با اشاره به ضرورت انتشار اخبار صادقانه در رسانه ها گفت: انتشار سریع اخبار، با رعایت صداقت و امانتداری در انتقال اخبار، بسیار ضروری و لازم است مورد توجه خبرنگاران باشد، اخلاق خبرنگاری در حقیقت امانت داری و اطلاع رسانی به موقع است.
 
حجت الاسلام عظیمی در ادامه با اشاره به شانتاژ تبلیغاتی دشمن علیه نظام اسلامی، افزود: جامعه رسانه‌ای میهن اسلامی خط مقدم رویارویی با تهدیدات و جنگ نرم دشمنان انقلاب و نظام و آینه آرمان، اندیشه و فرهنگ مقاومت و ایستادگی ملت ایران محسوب می‌شود.
 
وی با اشاره به امپریالیسم رسانه‌ای دشمن، افزود: امروز نظام اسلامی هدف امپریالیسم رسانه ای دشمن است، استکبار جهانی با قدرت رسانه ای نرم خود و با حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی عملا نوک پیکان حملات فکری خود را به سمت انقلاب اسلامی ایران نشانه رفته است.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این که نخستین کشور استفاده کننده از بمب اتمی، امروزه مدافع حقوق بشر است، گفت: خبرنگاران هم اکنون در فضایی قرار دارند که جنگ سیاسی و فرهنگی در آن حجم بالایی دارد و باید پادزهر این تهاجم فرهنگی را خبرنگاران تهیه کنید.
 
در ادامه با بیان این که  بحث خبر و انشا دو مقوله متفاوت هستند، گفت: در وادی خبر، احتمال صدق و کذب است اما باید در تهیه اخبار، صداقت و امانت را حفظ کنیم.
 
حجت‌الاسلام عظیمی بالاترین هدف این سازمان را بحث حفظ  نظام و دفاع از اسلام دانست و افزود: صهیونیست‌ها و دشمنان چهره بدی از ایران ساخته اند که در این میان خبرنگاران بیشترین وظیفه را برای جلوگیری از این تهاجم دارند./854/ت302/ح
ارسال نظرات