۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۲۷۸۸۹۶
مسؤول مؤسسه فرهنگی غدیر شهرضا:

رسانه ها نقش موثری در ترویج مبانی دینی جامعه دارند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مؤسسه فرهنگی غدیر شهرضا، رسانه های گروهی را از جمله ارکان اصلی فرهنگی جامعه برشمرد و گفت: طرز تلقی رسانه ها از مبانی فرهنگی و دینی نقش موثری در بینش عمومی مردم نسبت به این امور دارد.
رسانه

حجت الاسلام سید محمدرضا قدسی مسؤول مؤسسه فرهنگی غدیر شهرضا در گفت و گو با خبرنگار رسا در اصفهان، با اشاره به نامگذاری 17 مرداد ماه به عنوان روز خبرنگار گفت: این روز فرصت مناسبی برای تبیین نقش رسانه در جامعه و فعالیت مفید خبرنگاران است.

 

وی تجهیز حوزه های علمیه به ابزار رسانه ای را سبب گسترش تعالیم دینی در محدوده جغرافیایی فراملی دانست و تصریح کرد: رسانه های متعهد و تحت نظارت عالمان آگاه به تعالیم دینی می توانند به کمک اهل منبر آمده و صدای واعظان دینی را به افراد بیشتری برسانند.

 

مسؤول مؤسسه فرهنگی غدیر شهرضا تاکید کرد: استفاده دشمن از رسانه به عنوان ابزار تهاجم فرهنگی موید جایگاه ویژه آن در جوامع و نقش آن در ایجاد جهت فکری مردم است و از همین منظر افرادی که دغدغه دین و ترویج احکام شرعی را دارند باید از همین ابزار برای نشر تعالیم الهی استفاده کنند.

 

حجت الاسلام قدسی گفت: دشمن هدفی جز حذف روحانیت از صحنه اجتماع و تعالیم دینی از قوانین و مقررات ندارد و اگر این هدف در جامعه عملی شود شاهد استقرار قوانین لائیک و ضد دینی در جوامع اسلامی خواهیم بود بنابراین تقویت ابزار رسانه ای با هدف مقابله با این اهداف، در ردیف جهاد فی سبیل الله است./939/ت303/ب4

ارسال نظرات