۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۲۷۸۶۶۷
در قالب طرح اردوهای جهادی؛

300 نفر از بسیجیان جهادگر به مناطق محروم استان مرکزی اعزام می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: در قالب طرح اردوهای جهادی 300 نفر از بسیجیان جهادگر در قالب 15 گروه به مدت 7 روز به مناطق محروم شهرستان‌های اراک، خنداب و شازند اعزام می شوند و به خدمت رسانی می‌پردازند.
رضايي، فرمانده سپاه ناحيه اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، پاسدار محمدرضا رضایی، فرمانده سپاه ناحیه اراک عصر امروز چهارشنبه 14مرداد، در جمع سرگروه های جهادگران بسیج محلات و مساجد شهرستان اراک با بیان این که اردوهای جهادی یا طرح هجرت دانشجویی طرحی خدماترسان و فرهنگ‌محور است، اظهار داشت: محرومیت‌زدایی مهم‌ترین هدف اردوهای جهادی است.

 

محرومیت‌زدایی مهم‌ترین هدف اردوهای جهادی است

فرمانده سپاه ناحیه اراک خاطرنشان کرد: در اردوهای جهادی اقشار مختلف با هدف رفع نیازها و محرومیتهای روستاهای کمتر توسعهیافته استان‌راهی مناطق محروم می‌شوند و در گروههای متعدد در عرصههای مختلف‌به فعالیت‌جهادی و خدمت رسانی می پردازند.

 

رضایی با اشاره به این که اردوهای جهادی سال های گذشته منشأ خدمات و برکات ارزشمندی برای شهرستان اراک بوده است، بیان داشت: امید است امسال نیز شاهد اثرگذاری خدمات جوانان و نوجوانان در قالب اردوهای جهادی در امر عمران و آبادانی نقاط محروم شهرستان باشیم.

 

حضور جوانان در اردوهای جهادی بسیار چشمگیر است

فرمانده سپاه ناحیه اراک با بیان این که حضور جوانان در اردوهای جهادی به منظور مشارکت در امر توسعه بسیار چشمگیر است، گفت: کارهای عمرانی و فرهنگی ارزشمندی در قالب اردوهای جهادی از سوی جوانان غیور ایران اسلامی انجام می‌شود و همواره جوانان مشارکت فعالی در فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی دارند.

 

رضایی با بیان این که اردوهای جهادی براساس تدابیر مقام‌ معظم رهبری با هدف اشاعه فرهنگ خدمات‌رسانی در بین جوانان دایر شده است، عنوان کرد: جوانان باید از این فرصت طلایی در راستای خودسازی و خدمت‌رسانی به محرومان استفاده کنند.

 

گروه‌های جهادی متعلق به یک گروه و جریان خاص نیست

فرمانده سپاه ناحیه اراک خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی متعلق به یک گروه و جریان خاص نیست و گروه‌های مختلف با برگزاری این اردوها و حرکت‌های فرهنگی جریان‌ساز، به دنبال الگو سازی در جامعه هستند.

 

وی افزود: در قالب طرح اردوهای جهادی 300 نفر از بسیجیان جهادگر در قالب 15 گروه به مدت 7 روز به مناطق محروم شهرستان‌های اراک، خنداب و شازند اعزام می‌شوند و به خدمت رسانی می‌پردازند.

 

رضایی با بیان این که جهادگران باید با تقویت روحیه تقوا و مشارکت در وجود خویش، خدمت‌گزاری بی‌منت را سرلوحه امور خود قرار ‌دهند، اظهار داشت: روحیه و تفکر جهادی که فقدان آن در بخشهای مختلف اقتصادی و اجتماعی مشکلاتی را پدید آورده و از این‌ رو تقویت این روحیه امری ضروری است.

 

فرمانده سپاه ناحیه اراک کمک به ساخت، مرمت و بازسازی مساجد، حمام و غسالخانه، احداث خانه عالم و جدول‌کشی کوچه‌ها و خیابان‌های روستاها، انجام فعالیت‌های فرهنگی از قبیل آموزش قرآن کریم و نهج‌البلاغه و آموزش ریاضیات و زبان انگلیسی به دانش‌آموزان روستایی را بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در طرح اردوهای جهادی عنوان کرد.

 

شایان ذکر است، در سال 1379 قشر بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری آغاز به کار کرد و به دنبال آن هم اردوهای جهادی با اعزام دانش آموزان و دانشجویان در ایام تعطیلات به مناطق محروم با هدف محرومیت زدایی راه اندازی شد. /842/پ202/ح

ارسال نظرات