۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۲۷۸۱۲۰
استاد حوزه و دانشگاه:

ترویج فرهنگ قرآنی جامعه را در برابر هجمه های فرهنگی مصون می دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که زمینه های جذب نسل جوان جامعه نسبت به فراگیری قرآن کریم فراهم شود، گفت: باید اساتید توجه لازم را داشته تا نوجوانان و جوانان به این امر ارزشمند ترغیب و از دادن هرگونه امور سنگین نسبت به نونهالان و نوجوانان در امر آموزش قرآن کریم خودداری شود.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، جمعه شب در جلسه کیفیت بخشی به فعالیت های قرآنی مدارس شهر چمستان با بیان این که بهره گیری از فرهنگ قرآنی زمینه ساز پیشرفت و تعالی می شود، گفت: انسان باید از کتاب گرانقدر قرآن کریم به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است بهره گیری کند.


وی با تاکید بر این که قرآن کریم بهترین هدایت کننده سعادت و رستگاری بشر است، افزود: انسان باید تلاش کند تا معارف و تعالیم ارزشمند این کتاب نورانی را در برنامه های زندگی خود قرار دهد.


امام جمعه چمستان با بیان این که فعالیت های قرآنی امری ارزشمند و گرانقدر است که باید مورد توجه ویژه و شایسته باشد، خاطرنشان کرد: فعالیت های قرآنی ثمرات و برکات بسیاری دارد که باید از آن در راستای ترویج معارف قرآنی و ارزش ها بهره گیری کنیم.


حجت الاسلام جباری تصریح کرد: فعالیت های قرآنی نیازمند برنامه ریزی مدون و شایسته بوده و بدون الگو و روش درست تجربه شده نمی توان آن را اجرایی کرد و باید گام های خوبی را در این راستا برداریم.


استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: فعالیت های قرآنی نیازمند بهره گیری از اساتید خبره، مطلع و با تجربه کاری است که در این راستا یک استاد باید علاقمندی فرد را نسبت به فراگیری یا حفظ قرآن کریم در نظر بگیرد.


وی با بیان این که زمینه های جذب نسل جوان جامعه نسبت به فراگیری قرآن کریم فراهم شود، گفت: باید اساتید توجه لازم را داشته تا نوجوانان و جوانان به این امر ارزشمند ترغیب و از دادن هرگونه امور سنگین نسبت به نونهالان و نوجوانان در امر آموزش قرآن کریم خودداری شود.


امام جمعه چمستان خاطرنشان کرد: یکی از پیش نیازهای واقعی آموزش و پرورش در زمینه قرآنی تعلیم و آموزش درست قرآن کریم به معلمان به ویژه اساتید قرآنی و پرورشی مدارس است.


وی ادامه داد: دوره های ویژه آموزش قرآن کریم به معلمان داده شده تا زمینه های لازم برای آموزش صحیح و شایسته قرآن کریم به دانش آموزان فراهم بوده و در راستای ترویج آموزش قرآن کریم حرکت شود.


حجت الاسلام جباری، تصریح کرد: قرآن کریم راهگشای سعادت و تعالی جامعه بشری است که انسان می تواند با بهره گیری از تعالیم ارزشمند آن زندگی خود را در مسیری متعالی قرار داده و زمینه ساز تحقق سبک زندگی دینی می شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات