۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۲۷۸۰۱۹
امام جمعه تبریز:

دولت در مذاکرات هسته ای عزت و مصلحت کشور را مد نظر قرار دهد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهد شبستری گفت: دولت محترم ضمن رعایت مسایل دیپلماتیک، عزت و مصلحت کشور را که ثمره خون هزاران شهید و هدایت های ولایت فقیه است را نیز در نظر بگیرد و تدابیر ویژه ای در صدد حل مشکلات بیاندیشد.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز ظهر امروز در خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه که در مصلی اعظم حضرت امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، با اشاره به مذاکرات هسته ای، گفت: مذاکرات باید روال قانونی خود را طی کند و خطوط قرمز نیز به طور کامل باید در آن رعایت شود.


وی افزود: همان طوری امام خامنه ای مکررا فرموده اند هم ملت، هم مجلس و هم دولت نباید به آمریکای مستکبر اعتماد کنند، چرا که هنوز مرکب بیانیه و توافق خشک نشده تهدید به جنگ می کنند.


عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: این رجز خوانی ها و تهدید ها بیهوده است و نباید تکرار شود، چرا که نه تنها ایران دفاع از خود را در مقاطع و شرایط مختلف نشان داده، بلکه مقام معظم رهبری بر دفاع از سایر مسلمانان و مظلومان جهان را نیز تاکید کرده و آن را دنبال خواهیم کرد.


وی افزود: دولت ها و شرکت های اروپایی به خاطر تامین منافع خود سرازیر ایران شده اند تا سود برند و مثل اینکه بوی کباب به مشامشان رسیده و وزیر خارجه فرانسه با آن سوابق کذایی که مسبب خون های آلوده و قتل و بیماری صد ها هزار نفر است راهی ایران شده است!


خطیب جمعه تبریز اضافه کرد: امیدواریم دولت محترم ضمن رعایت مسایل دیپلماتیک، عزت و مصلحت کشور را که ثمره خون هزاران شهید و هدایت های ولایت فقیه است را نیز در نظر بگیرد و تدابیر ویژه ای در صدد حل مشکلات بیاندیشد.


وی با اشاره به تجاوزات رژیم سعودی در یمن، گفت: عربستان تا دیروز با آتش بازی می کرد اما امروزه با آتش بس بازی می کند و شاید توطئه ای باشد برای تجدید نفس، جهت حمله مجدد به این کشور مظلوم و به دنبال فریب رسانه ها و دیدگاه جهانیان است، اما آنچه مسلم است مردم مقاوم یمن تا کنون مقاومت و ایستادگی کرده است و تا آخر نیز سر سختانه از کشور خود وفاع خواهند کرد.


آیت الله مجتهد شبستری خاطر نشان کرد: عربستان سعودی باید بداند که به خاطر سختی، ایمان و اراده قوی یمنی ها تصرف و اشغال یمن را فقط در خواب خواهند دید.


وی با اشاره به سالروز نهضت مشروطیت، گفت: مردم شریف ایران از به خاطر ظلم و جنایات حکومت قاجار، به رهبری مراجع بزرگوار تقلید علیه ظلم و جور قیام کردند و موفق به صدور فرمان مشروطیت از سوی دولت قاجار شدند اما مزدوران غرب و فریب خوردگان داخلی، این مشروطه مشروعه ای را که مردم و علما می خواستند را تحریف کردند و استبداد رضا خانی به وجود آمد.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: در آن زمان، رهبران مشروطه بی تجربه و مردم نیز بی بصیرت بودند و به همین خاطر موجب تحریف مشروطه شد و شیخ فضل الله نوری، آن عالم و فاضل برجسته و بصیر به شهادت رسید و باید مراقب باشیم تا قضیه مشروطه بار دیگر تکرار نشود.


وی با اشاره به تجاوز ترکیه به خاک سوریه و عراق، گفت: دولت ترکیه از اول با سوریه مخالفت می کرد و از آتش برافروزان و حامیان داعش در منطقه بود و به نظر می رسد که سنت الهی که هرکسی چاهی برای دیگری حفر کند خود در آن گرفتار خواهد شد، نیز در خصوص آنان عملی خواهد شد.


وی با اشاره بر حدیثی مبنی بر اهمیت رعایت تقوا، گفت: حضرت امیرالمومنین علی (ع) فرمود تقوا در این دنیا سپر است، پرهیزگ
اری سپری در مقابل ناملایمات، مفاسد و بدی ها است و نتیجه اش در آخرت، بهشت برین است.


وی با اشاره به نهم مرداد و روز اهدای خون، گفت: از نظر پزشکی ثابت شده است که سالانه چند بار اهدای خون موجب سلامتی می شود و علاوه از آن اجر اخروی دارد، چرا که در پی سوانحات و اتفاقاتی که به وقوع می پیوندد، افرادی نیازمند خون می شوند که این اهدا سبب نجات افراد زیادی می شود و یک حرکت معقول است.


وی همچنین با تشکر از حضور گسترده مردم در نخستین همایش گرامیداشت سالروز ورود مقام معظم رهبری به آذربایجان شرقی، گفت: به اعتراف سیاستمداران بزرگ دنیا مقام معظم رهبری در مدیریت و سیاستمداری بی بدیل است.


وی در خاتمه با اشاره به تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، گفت: از اعضای محترم این شورا در شهرستان های مختلف به ویؤه آذربایجان شرقی تشکر می کنم و امیدوارم موفق و موید باشند./853/پ201/ش

ارسال نظرات