۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۲۷۷۶۷۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

ترویج فرهنگ قرآنی راه مقابله با ناهنجاری های اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، ترویج فرهنگی دینی و قرآنی را بهترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی و اجتماعی دانست.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در دومین جلسه فصلی ستاد نماز جمعه شهر چمستان، افزود: پیامبر گرامی اسلام در حدیثی می فرماید خداوند متعال نماز جمعه را بر ما واجب ساخته است و آنان که در زندگى و پس از مرگ من از روى سبک شمردن و یا انکار آن را ترک کنند با وجود این که پیشواى عادلى دارند خداوند وحدتشان نبخشیده و در کار آنان برکت نمی دهد.

 

وی تصریح کرد: در احادیث تاکید بر برپایی نمازجمعه شده است که در صورت عدم انجام آن برکتی در زندگی فرد قرار نخواهد داشت مگر این که توبه به درگاه خداوند متعال داشته باشند.


امام جمعه چمستان با اشاره به اهمیت نمازجمعه از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: نمازجمعه یک سنگر کارآمد در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است که باید از ظرفیت های ارزشمند و گرانقدر آن به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است بهره گیری شود.


حجت الاسلام جباری ادامه داد: نماز جمعه از جایگاه والایی برخوردار بوده که باید قدر آن را بدانیم که جزو گران بهاترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.


استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نمازجمعه بارزترین نقش در خنثی سازی توطئه های دشمنان و بحران آفرینی از سوی آنان را داشته است، گفت: بسیاری از نقشه های شوم دشمنان در نمازهای جمعه خنثی شده که زمینه عصبانیت ایادی استکباری را فراهم کرده است.


وی با اشاره به این که نمازجمعه فرصتی برای دوستی و پیوند با دوستان است، بیان داشت: نمازجمعه مکانی برای دشمن شناسی، جریان شناسی، راه و مقصد شناسی را فراهم می کند که باید از آن به نحوی شایسته بهره گیری شود.


امام جمعه چمستان خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس نماز نقش نیروسازی و پشتیبانی مادی و معنوی از رزمندگان را داشته و این نقش را به خوبی و شایستگی ایفا کرده است.


حجت الاسلام جباری با بیان این که مردم باید در نمازهای جمعه تکلیف هفتگی خود را از جهت دینی و سیاسی بدانند، گفت: تغذیه معنوی مردم در جایگاه مهم و ارزشمندی چون نمازجمعه صورت می گیرد که باید عظمت و اهمیت آن را به خوبی بدانیم.


استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: وحدت و در کنار هم بودن سبب گسترش توفیقات می شود که باید از اجتماع گسترده ای چون نمازجمعه در راستای تقویت نظام و جامعه اسلامی استفاده کنیم و تضعیف چنین جایگاهی سبب تضعیف نظام می شود.


وی با بیان این که با تاکید بر این که نمازجمعه از نظر سیاسی و اجتماعی یک کنگره عظیم هفتگی است، بیان داشت: از آن جایی که دین مبین اسلام دین وحدت آفرینی بوده به آیین ها و مراسمات اجتماعی اهمیت فراوانی داده است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات