۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۲۷۶۰۸۳
معاون تهذیب مدرسه علمیه محمودیه خبر داد؛

برگزاری دوره آشنایی طلاب با فرقه وهابیت در کرمان

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب مدرسه محمودیه کرمان با اشاره به ضرورت آشنایی طلاب کرمانی با فرقه ضاله وهابیت، گفت: دوره آشنایی با فرقه وهابیت دوم مردادماه در مدرسه محمودیه کرمان آغاز و تا ششم مرداد ادامه خواهد یافت.
نقد و بررسي  وهابيت و عرفان‌هاي کاذب وهابيت نشست مهدوي سلفي‌گري و وهابيت در جهان اسلام وهابيت

حجت الاسلام ناصر محی آبادی، معاون تهذیب مدرسه محمودیه کرمان، در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به ضرورت آشنایی طلاب کرمانی با فرقه ضاله وهابیت، گفت: فقر فکری و فرهنگی مردم مناطق جنوب استان به همراه مشکلات مادی و معیشتی، فرصت مناسبی را برای تبلیغ فرق ضاله به ویژه وهابیت به وجود آورده و لازم است طلاب جوان برای مقابله با این معضلات با مبانی وهابیت آشنا شوند.

 

وی افزود: با توجه به این که وهابی ها با وجود عناصر تبلیغی و داشتن منابع مالی نامشخص به تبلیغ نا محسوس این فرقه می پردازند، حوزه علمیه کرمان به ضرورت آشنایی طلاب کرمانی با مبانی این فرقه پی برد و پس از بررسی های مختلف به این نتیجه رسیدیم که دوره فشرده آشنایی با مبانی وهابیت را در کرمان برگزار کنیم.

 

استاد حوزه علمیه کرمان خاطرنشان کرد: حجت الاسلام محسن عبد الملکی و حجت الاسلام قادر سعادتی از دانش آموختگان موسسه فرق و مذاهب قم، اساتید این دوره هستند که قبل از این دوره، تدریس های دیگری نیز در شهر های مختلف ایران مانند ارومیه داشته اند و امیدواریم طلاب کرمانی نیز بتوانند استفاده خوبی از آن ها داشته باشند.

 

معاون تهذیب مدرسه محمودیه کرمان با اشاره به زمان و مکان برگزاری دوره، افزود: این دوره یک شنبه آینده، دوم مردادماه در مدرسه محمودیه کرمان شروع خواهد شد و تا پنج شنبه ششم مرداد ادامه خواهد یافت و بیش از 30 نفر از طلاب فعال حوزه کرمان، در آن شرکت خواهند کرد.

 

حجت الاسلام محی آبادی در پایان با اشاره به محتوای آموزشی دوره، گفت: آشنایی با تاریخ شکل گیری تفکر وهابیت، جریان های سلفی، مبانی فکری وهابیت، عقائد و شبهات وهابیت، مهم ترین عناوین آموزشی این دوره هستند که از سوی اساتید مجرب و خبره تدریس خواهند شد./9704/ت302/ب4

ارسال نظرات