۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۷۴۶۷۲
استاد حوزه علمیه:

گناهان انسان ریشه در غفلت دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: شخصی که منکری انجام می دهد را نباید دشمن خدا در نظر گرفت چرا که غفلت او موجب انجام کار زشت می شود.
حجت‌الاسلام صمدي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صمدی آملی استاد حوزه علمیه در مراسم سخنرانی بیست و هفتمین روز از ماه مبارک رمضان که در مسجد جامع اعظم تجریش برگزار شد، با اشاره به فرازی از دعای امام سجاد(ع) گفت: ایشان می فرمایند الهی من را دشمن، دشمنات قرار بده.

 

وی در ادامه اظهار داشت: در مورد امر به معروف و نهی از منکر باید به فعل شخص توجه کرد، اگر شخصی کار خلاف انجام می دهد ضرورتی نیست از خود شخص بیزار شود و مهم این است که از فعل او بیزار شویم.

 

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: توجه باید به فعل عمل شخص باشد اگر شخص را از بدی بیرون و به سوی خوبی سوق دهیم این شخص محبوب ما می شود.

 

وی با بیان این که باید شخصی را که منکری انجام می دهد از دامن بدی نجات دهیم، بیان کرد: دلسوزی ما باید در حق آن شخص باشد تا او را از بدی دور کرد.

 

استاد حوزه علمیه امر به معروف و نهی از منکر را برای احیای افراد لازم دانست و خاطرنشان کرد: شخصی که منکری انجام می دهد را نباید دشمن خدا در نظر گرفت چرا که غفلت او موجب انجام کار زشت می شود.

 

وی بیان کرد: گناهان پایه در غفلت دارند، ممکن است شخصی معتقد باشد اما در مقام غفلت عمل می کند و شیطان او را منحرف می کند.

 

حجت الاسلام صمدی آملی بیان کرد: همه انبیای الهی از جانب خدا آمده اند و بین رسولان خدا تفاوتی نیست، بین همه رسولان تفاضل وجود دارد و همه رسولان در طول دین هستند و همه انبیای الهی در محضر خداوند دین خود را کسب کرده اند اما پیامبر اکرم(ص) خاتم دین هستند.

 

وی افزود: هرچه حضرت موسی (ع) از خدا دریافت کرده است، حضرت عیسی (ع) خلاف آن را دریافت نکرده است و این که می گویند که عیسی به دین خود و موسی به دین خود تفسیر نادرستی از دین است.

 

استاد حوزه علمیه با انتقاد از تفاوت هایی که در فهم قرآن کریم در اسلام وجود دارد، گفت: داعش تنها موردی که در آن بین مسلمانان اختلاف نیست و آن «لااله الا الله »و «محمد رسول الله» است را پرچم خود قرار داده است.

 

حجت الاسلام صمدی آملی با بیان این که مجتهدان دچار خطا می شوند، اظهار داشت: ای کاش صحابه پیامبر (ص) اجتهاد نمی کردند و ما باید رسول و ائمه اطهار (ع) را میزان و معیار قرار دهیم.

 

وی در پایان صحبت های خود با بیان این که از دین مسیحت در متن اصلی انجیل باقی نمانده است، خاطر نشان کرد: جهان امروز متلاطم شده است و باید  امیدوار بود تا حضرت مهدی(عج) ظهور کند، شخصی که می تواند کتاب تکوین و تشریع را به دقت و بدون خطا تبیین کند./818/پ202/ب4

ارسال نظرات