۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۲۷۴۳۰۴
امام جمعه فاروج:

عفاف و حجاب پیش نیاز تعالی و تکریم شخصیت زن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج با تأکید بر توجه بیشتر به مقوله عفاف و حجاب در جامعه اسلامی گفت: عفاف و حجاب پیش نیاز و وسیله ای برای تعالی و تکریم شخصیت زن در جامعه است.
حجت الاسلام قليزاده- امام جمعه فاروج

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با گرامیداشت بیست و یکم تیرماه، روز ملی عفاف و حجاب، بر توجه و رعایت بیشتر عفاف و حجاب در جامعه از سوی مردان و زنان تأکید کرد.

 

وی با اشاره به آثار و نتایج منفی بی حجابی و بدحجابی در جامعه، اظهار کرد: بى‏ حجابى مقدمه بى‏ عفتى و بى ‏بندوبارى در کشور و جامعه اسلامی بوده که خود زمینه ساز آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی بزرگ تری می شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج با بیان این که حجاب و عفاف پیش نیاز و وسیله ای براى تعالى و تکریم شخصیت زن است، خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام مى ‏خواهد رشد فکرى، علمى، اجتماعى، سیاسى و بالاتر از همه رشد فضیلتى و معنوى زنان، به حد اعلى برسد به همین دلیل نیز بر رعایت حجاب و عفاف تأکید کرده است.

 

حجت الاسلام قلیزاده با اشاره به این که عفاف و حجاب تنها مختص به زنان نیست بلکه مردان نیز ملزم به رعایت آن هستند، افزود: در واقع بانوان باعفت و باحیا، مردان جامعه را دارای عفت و غیرت می کنند به همین دلیل نیز در این زمینه نقش بانوان پررنگ تر است.

 

وی با اشاره به تبلیغات و تلاش دشمنان در راستای تضعیف حجاب و عفاف در جوامع اسلامی و ترویج بی عفتی و بی بندو باری، اضافه کرد: دشمنان تلاش می کنند بی حجابی بانوان را به عنوان آزادی معنا کنند در حالی که بى ‏حجابى یعنی قرار گرفتن در اسارت التذاذ نامحرمان نه دست یابی به آزادی.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان این که بى‏ حجابى عامل و سبب تحقیر زن می شود نه تجلیل او، تصریح کرد: حجاب حراست و نگهبانی وجود ارزشمند انسانیت خارج از جنسیت است به همین دلیل نیز باید مورد توجه بانوان و آقایان باشد.

 

حجت الاسلام قلیزاده با اشاره به این که حجاب و عفاف یک واجب الهی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: باید این دو موضوع مهم از سوی خانواده ها بیش از میزان فعلی مورد تحقیق و توجه قرار گیرند و خانواده های اسلامی برای عفاف خود و فرزندان خویش ارزش بیشتری قائل شوند.

 

وی حجاب و عفاف را دو گوهر ارزشمند در زندگی انسانی و اسلامی توصیف کرد و افزود: همان گونه که انسان جواهر خود را از گزند دیگران حفظ می کند باید برای حفظ گوهر و ارزش وجودی خود که همان حجاب و عفاف است نیز دغدغه داشته باشد.

 

حجت الاسلام قلیزاده با اشاره به این که دشمنان با اجرای توطئه های مختلف تلاش زیادی می کنند تا این دغدغه و اهمیت را در اذهان بانوان جامعه اسلامی کمرنگ کنند، اظهار کرد: فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه از ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند و دشمنان نیز با توجه به این موضوع سعی می کنند با از بین بردن حجاب و عفاف زمینه انحطاط اخلاقی جوامع اسلامی را فراهم کنند.

 

وی با تأکید بر لزوم هوشیاری بیشتر مردم و مسؤولان در رابطه با نقشه ها و دسایس دشمنان در زمینه عفاف و حجاب، خاطرنشان کرد: ترویج و تبیین فرهنگ عفاف و حجاب جز از طریق فرهنگ سازی با استفاده از روش های نرم و اصولی امکان پذیر نیست و نمی توان با اقدامات سلبی و برخوردهای خشن به نهادینه شدن این فرهنگ اسلامی در جامعه امیدوار بود.

 

گفتنی است، 21 تیر، سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و واقعه مسجد گوهرشاد، از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور، به عنوان روز ملی عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات