۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۲۷۴۰۰۶
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

امام علی مخلص‌ترین مدافع پیامبر، اسلام و قرآن

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که امیرمومنان(ع) خانه علم و آگاهی و ادب و احترام ایشان در مقابل پیامبر(ص) حیرت‌آور بود، گفت: حضرت علی(ع) مخلص‌ترین و بهترین مدافع پیامبر(ص)، اسلام و قرآن کریم بود.
محمد علي مهدوي راد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد علی مهدوی‌راد استاد حوزه و دانشگاه در سخنرانی به مناسبت ماه مبارک رمضان که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: سخن درباره فضایل امیرمومنان(ع) بسیار است زمانی که گفته می‌شود علی با قرآن است یعنی کسی که از اعماق قرآن بیشترین آگاهی را دارد امیرمومنان(ع) است.

 

وی افزود: امیرمومنان(ع) فرزند قرآن است ایشان ایثارگرترین و با اخلاص‌ترین مدافع قرآن کریم است.

 

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: در تاریخ اسلام کسی مانند امیرمومنان(ع) وجود ندارد ایشان جنگ‌های زیادی را به نفع اسلام و مسلمانان اداره کردند و به تعبیر حضرت زهرا(س) شاخ شرک را شکانده است.

 

وی افزود: امیرمومنان حضرت علی(ع) خانه علم و آگاهی بود با این وجود ادب و احترام او در مقابل پیامبر(ص) حیرت‌آور بود او مخلص‌ترین و بهترین مدافع پیامبر(ص)، اسلام و قرآن کریم بود.

 

حجت‌الاسلام مهدوی‌راد بیان داشت: هر جا پای حق در میان بود امیرمومنان(ع) کوتاه نمی‌آمدند اما جنگ و خونریزی هم راه نمی‌انداختند صبوری امیرمومنان(ع) در برابر دشمنان مثال‌زدنی بود ایشان در هر شرایطی از اسلام دفاع می‌کردند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: پیامبر(ص) اسلام را آورده و امیرمومنان(ع) آن را نگه داشته و حفظ کردند؛ امیرمومنان(ع) در بیان کلام حق و انسان‌سازی بی‌همتا بودند.

 

وی عنوان کرد: پیامبر(ص) فرمودند علی تجسم حق است هر جا علی است حق با او است، آن کسانی که جامه خلیفگی را بر تن کردند می‌دانستند که امیرمومنان(ع) برای خلافت لایق است اما بر خلاف این امر رفتار کردند.

 

حجت‌الاسلام مهدوی‌راد افزود: آگاهی‌های علم و تفسیر قرآن نزد امیرمومنان(ع) است؛ همه ما باید مومنانه، دردمندانه و پرسشگرانه در مقابل قرآن بنشینیم./807/پ202/ب4

ارسال نظرات