۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۷۳۸۸۹
دبیر اجرایی اعتکاف رمضان‌ کاشان:

نخستین اعتکاف رمضانیه در کاشان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی اعتکاف رمضان در شهرستان کاشان گفت: نخستین اعتکاف رمضانیه ویژه جوانان و نخبگان با عنوان «باید چراغ شوی...» در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان برگزار می شود.
مهدي شريف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، مهدی شریف دبیر اجرایی اعتکاف رمضان شهرستان کاشان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: نخستین اعتکاف رمضانیه ویژه جوانان و نخبگان با عنوان «باید چراغ شوی...» به همت هیأت امنای مسجد شهدای کربلا و هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی کاشان از 26 تا 28 ماه مبارک رمضان به مدت سه روز در مسجد شهدای کربلا ویژه برادران و مسجد الحسین(ع) ویژه خواهران برگزار خواهد شد.

 

وی  با اشاره به طرح و  ایده برگزاری اعتکاف رمضان گفت: اعتکاف ماه رجب هر سال با حضور قشر منتخب نخبه و تحصیل کرده کاشان در این مسجد برگزار می شد، اما امسال به دلیل تقارن این ایام با روزهای امتحان دانشجویان این مراسم لغو شد.

 

شریف یاد آور شد: توصیه آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان مبنی بر احیای سنت نبوی با برگزاری اعتکاف دهه پایانی رمضان، هیأت امنا را بر آن داشت تا امسال برای نخستین بار در سطح شهرستان کاشان اعتکاف رمضانیه را در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان تدارک ببیند.

 

وی، هدف از برگزاری این اعتکاف را توجه قشر جوان به روایات و سیره معصومان که اصل اعتکاف در ماه رمضان است دانست و افزود: روایات متعددی از معصومان رسیده که برترین زمان اعتکاف، دهه آخر ماه مبارک رمضان است و سیره ائمه اطهار(ع) و بزرگان دینی از جمله آیات عظام امام خمینی(ره)، مکارم شیرازی، جوادی آملی، سبحانی و بهجت نیز بر همین اساس بوده است.

 

دبیر اجرایی اعتکاف رمضان در شهرستان کاشان، مناجات خوانی، ختم قرآن، قرائت ادعیه، برگزاری گفتمان های دینی، کارگاه های بصیرتی، احیای شب 27 رمضان از جمله برنامه های اعتکاف رمضانیه برشمرد.

 

شریف افزود: همچنین در این آیین، معتکفان از سخنرانی خطبای برجسته، استاد عابدینی از ملازمان مرحوم آیت الله بهجت و استاد اخلاق دانشگاه غزلاوی، استاد دنیادیده رییس سیره تفحص شهدای قم، مشاوران سطح عالی کشور و راویان نامی دفاع مقدس بهره مند خواهند شد.

 

وی همچنین در زمینه چگونگی ثبت نام متقاضیان گفت: ثبت نام از علاقه مندان به دو روش حضوری و غیر حضوری انجام می شود که علاقه مندان می توانند تا ساعت 23 روز یکشنبه 21 تیرماه به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه www.kashansabt.ir نام نویسی کنند و یا با مراجعه حضوری به مسجد شهدای کربلا واقع در بلوار امام رضا خیابان پاسگاه ثبت نام کنند./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات