۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۷۳۷۲۸
امام جمعه بجنورد تأکید کرد؛

فتنه جدید دشمنان بر روی مردم طراحی شده است/ ضرورت مقابله با تفکر رضاخانی درباره حجاب

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: بعد از شکست دشمنان در فتنه های 78 و 88، فتنه جدید دشمنان با سرمایه گذاری بر روی عامه مردم و جدا کردن آنها از نظام و رهبری طراحی شده است.
حجت الاسلام يعقوبي - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به حضور باشکوه و گسترده مردم در مراسم راهپیمایی و تظاهرات روز جهانی قدس، اظهار کرد: این حضور پرشور و شعور دل مظلومان عالم را خرسند و ظالمان را عصبانی کرد.

 

وی با بیان این که روز قدس روز امت اسلام و موعد صدور انقلاب است، افزود: اکنون روز قدس جهانی شده و به نمادی برای قیام مستضعفان علیه مستکبران و ظالمان بدل شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: عصبانی شدن ظالمان در روز جهانی قدس برای مؤمنان روزه دار و مسلمانان ثواب داشته و فریاد های «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» آنها در واقع نوعی عبادت به شمار می رود که برای رضای خدا بلند می شود.

 

وی اظهار امیدواری کرد که با بیداری اسلامی و شدت گرفتن مقابله و ستیز با اسراییل در منطقه خاورمیانه، به زودی همه ملت های اسلامی در قدس شریف نماز وحدت به جای آورند.

 

رضاخان های جدید در پی کشف حجاب در جامعه اسلامی هستند

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد با اشاره به روز عفاف و حجاب‏ و سالگرد قیام خونین مسجد گوهرشاد، افزود: رضاخان در ایران سه جنایت بزرگ را مرتکب شد.

 

وی ادامه داد: نخستین جنایت بزرگ رضاخان تعطیل کردن مجالس و محافل عزاداری امام حسین(ع) بود که با این کار قصد داشت فرهنگ عاشورا و مقابله با ظالم را در این سرزمین از بین ببرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان این که دومین جنایت رضاخان الزام همه افراد به استفاده از لباس متحدالشکل بود، خاطرنشان کرد: رضاخان در این طرح می خواست روحانیت را از پوشیدن لباس پیامبر منع کرده و آنها را نیز مجبور به استفاده از لباس متحدالشکل بکند تا از این طریق مردم آدرس های دینداری را گم کرده و نتوانند به نمایندگان دین اسلام مراجعه کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که سومین جنایت بزرگ رضاخان در کشور ایران کشف حجاب بود، افزود: وی کشف حجاب را عملا در کشور اجرا کرده و از این طریق خسارتی بزرگ به جامعه اسلامی ایران زد.

 

وی ادامه داد: اگر چه علما و روحانیان زیادی در برابر این طرح رضاخان ایستادگی و مخالفت کردند اما طرح مزبور اجرایی شد و رضاخان چند ماه پس از بازگشت از ترکیه برای نخستین بار در هفدهم دی ماه 1314 در دانشسرای مامایی همراه همسر و دختران بی حجاب خود شرکت و رسما فرمان ممنوعیّت حجاب را برای زنان اعلام کرد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: با وجود این که پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی، فرهنگ بی حجابی و بدحجابی در کشور را کمرنگ کرد اما متأسفانه هنوز رضاخان های جدیدی وجود داشته و تفکر رضاخانی در سر برخی از افراد جای گرفته است.

 

دوچرخه سواری بانوان در خیابان؛ بدعتی برای غارت غیرت مردان و عفت زنان

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری این که در طرح کشف حجاب رضاخانی نخست غیرت از مردان گرفته شد و سپس زنان را به کشف حجاب مجبور کردند، افزود: قیام خونین مسجد گوهرشاد مشهد نیز به واسطه همین اقدامات بود و مردم باغیرت در برابر عمال رضاخان به مقابله برخاستند.

 

 

وی گفت: اما متأسفانه امروز در مملکتی که هزاران شهید در راه پیروزی انقلاب و اسلام تقدیم کرده است، برخی حقوق افراد جامعه را رعایت نکرده و به گونه ای در خیابان و انظار عمومی ظاهر می شوند که باید در خانه و مقابل محرم خود ظاهر شوند.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی، با اشاره به شیوع دوچرخه سواری بانوان در خیابان های شهر، ضمن انتقاد از این روند از غیرت مندان و مسؤولان خواست تا در برابر این بدعت، محکم و استوار بایستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که دوچرخه سواری بانوان در خیابان ها بدعتی برای غارت غیرت مردان و عفت زنان است، تصریح کرد: باید مردان و زنان باعفت و باحجاب جامعه جلوی این رضاخان های جدید را بگیرند چرا که دارندگان تفکر رضاخانی در کشور قصد دارند تا بی حجابی و بدحجابی را در این جامعه اسلامی ترویج کنند.

 

آشوب کوی دانشگاه در تیرماه 78 مقدمه فتنه 88 بود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد، با اشاره به سالگرد آشوب کوی دانشگاه در هجدهم تیرماه سال 78، اظهار کرد: در تیرماه سال 78 منافقان، فتنه گران و دشمنان می خواستند آشوب دنباله داری را در کشور کلید بزنند و اگر چه در این زمینه اقداماتی نیز انجام دادند اما در بیست و سوم تیرماه همان سال مردم بصیر و ولایت مدار با حضور در صحنه بساط آنها را در هم پیچیده و توطئه های دشمنان را خنثی کردند.

 

وی ادامه داد: در این روز امت حزب الله با حضوردر صحنه و حمایت از ولی فقیه ثابت کردند تا زمانی که مردم در صحنه حضور دارند این کشور جای آشوب و فتنه گری نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: فتنه گران در تیرماه سال 78 خودی نشان دادند که فورا مردم آنها را ساکت کردند اما این فتنه گران بعد از 10 سال برنامه ریزی بار دیگر در سال 88 به میدان آمدند.

 

وی با اشاره به شباهت های بازیگران فتنه هجدهم تیر 78 با فتنه انتخابات سال 88، افزود: در فتنه 88 نیز منافقان و فتنه گران برای چند ماه کشور را دچار آشوب کردند اما بار دیگر مردم با حضور پرشور خود در نهم دی ماه این سال حماسه و یوم اللهی دیگر خلق کرده و بساط فتنه گران را در هم پیچیدند.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد با بیان این که با وجود شکست فتنه گران در سال 88، دشمنان هنوز از پای ننشسته اند، خاطرنشان کرد: اکنون ما در زمانی قرار گرفته ایم که دشمنان در قالب فتنه جدید قصد دارند مردم را از نظام جدا کرده و نارضایتی نسبت به اسلام و انقلاب و نظام اسلامی را در بین آنها ترویج دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در فتنه سال 88 دشمنان سراغ خواص رفته بودند اما در فتنه جدید آنها سراغ عوام و مردم آمده اند تا با دور کردن آنها از نظام و رهبری، به اهداف شوم خود برسند.

 

وی با بیان این که سرمایه گذاری سنگین دشمن بر روی فضای مجازی نیز در همین راستا صورت گرفته است، تصریح کرد: باید همه ملت ایران به ویژه جوانان و نسل های جدید انقلاب هوشیار بوده و اجازه ندهند نقشه های شوم دشمنان در این کشور اجرایی شود./9314/پ201/ب4

ارسال نظرات