۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۲۷۳۵۸۴
استاد حوزه علمیه قم:

منطق اسلام و انقلاب در برابر استکبار پیروز است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مذاکرات هسته ای بین ایران و کشورهای گروه 1+5، گفت: در حال حاضر ابرقدرت های دنیا در مذاکرات هسته ای کشکول گدایی در برابر ملت ایران دراز کرده اند چرا که اگر توان و امکان آن را داشتند با قلدری جلو می آمدند.
حجت الاسلام شهامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام حسین شهامت دهسرخی، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه، شب گذشته در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان که با شرکت مردم مؤمن و خداجوی مرکز استان خراسان شمالی در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با بیان این که خداوند نعمت های ویژه ای را به مردم و نظام اسلامی عطا کرده است، افزود: همه باید قدردان بزرگ ترین نعمت های الهی از جمله قرآن کریم، رسالت، ولایت ائمه اطهار(ع)، شهدا، جمهوری اسلامی، ولایت فقیه، وحدت، عزت و سربلندی در برابر جهانیان باشیم.

 

وی با اشاره به این که نظام و ملت اسلامی ایران در شرایط حساسی بوده و همه باید برای سربلندی و عزت بیش از پیش آن دعا کنیم، اضافه کرد: در نبرد سیاسی دولتمردان که نماینده ملت بوده و در حال جهاد با دشمنان هستند، به فضل الهی منطق اسلام و انقلاب در برابر قدرت ها استوار و عزت و شرف ملت ایران اسلامی بر جهانیان چیره می شود.

 

حجت الاسلام شهامت تصریح کرد: در حال حاضر ابرقدرت های دنیا در مذاکرات هسته ای کشکول گدایی در برابر ملت ایران دراز کرده اند چرا که اگر توان و امکان آن را داشتند با قلدری جلو می آمدند.

 

وی با بیان این که کسی که قدر این نظام را نداند ناسپاس است، خاطرنشان کرد: البته باید بپذیریم که ضعف هایی نیز در برخی از بخش ها وجود دارد و باید همه تلاش کنیم تا با رفع این ضعف ها زمینه رضایت بیشتری باری تعالی و خلق را فراهم کنیم.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهپیمایی روز جهانی قدس، با تأکید بر حضور حداکثری مردم در این مراسم، اظهار کرد: راهپیمایی و تظاهرات روز جهانی قدس یک جهاد سیاسی است و همه وظیفه دارند در این روز با شرکت در راهپیمایی، حمایت خود را از مردم فلسطین نشان داده و علیه ظالمان دنیا فریاد برآوردند.

 

حجت الاسلام شهامت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تمام لحظات ماه مبارک رمضان ویژه است، افزود: در این ماه شب های قدر ویژه تر از سایر ایام بوده و در بین شب های قدر نیز شب بیست و سوم ماه رمضان جایگاه خاص تری دارد.

 

وی با اشاره به این که به فرموده باری تعالی در این عالم موجودات متفاوتند همان گونه که در عالم قرب متفاوت و دارای درجات مختلف هستند و در یک اندازه نیستند، اضافه کرد: شب قدر، شب اندازه، هندسه و شب مقدارها محسوب می شود و در این شب فرشتگان برای بخشش مؤمنان دعا می کنند.

 

حجت الاسلام شهامت با اشاره به این که برخی از فرشتگان مانند فرشتگان حامل عرش خدا ویژه و فرمانده بوده و در شب قدر برای مؤمنان از خدا طلب استغفار می کنند، تصریح کرد: پایه های عرش خدا را چهار رکن سبحان الله، الحمدالله، لااله الاالله و الله اکبر تشکیل می دهند که در واقع مربوط به چهار ضلع کعبه است و در شب قدر فرشتگان حامل عرش خدا از خدا می خواهند کسانی که به درگاه احدیت برای توبه جمع شده اند و نیز  پدرانشان، همسرانشان، فرزندانشان و نسلشان را ببخشد.

 

به گفته وی بر این اساس شب بیست و سوم ماه رمضان، شب قدر، شب توبه و برتر از هزار ماه بوده و پشتوانه استغفار در این شب، فرشتگان حامل عرش خدا هستند به همین دلیل می بایست از این فرصت حداکثر استفاده را کرد./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات