۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۷۲۷۹۵
امام‌جمعه بیرجند:

رسالت حوزه و دانشگاه تقویت فرهنگ دینی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه بیرجند با بیان این‌که دانشگاه و حوزه باید پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشند، گفت: رسالت حوزه و دانشگاه تقویت فرهنگ دینی در جامعه است.
امام جمعه بيرجند حجت الاسلام رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام محمدعلی رضایی، امام‌جمعه بیرجند، ظهر امروز در جمع اساتید حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های خراسان جنوبی در طرح ضیافت اندیشه گفت: تقدیر انسان‌ها در شب‌های قدر نوشته می‌شود و امشب که با شب شهادت مولای متقیان همزمان شده از فضیلت بیشتری برخوردار است.

 

 وی افزود: این شب‌ها متعلق به امام زمان(عج) است و این شب‌ها میزبان فرشتگان الهی هستند و در این شرایط افرادی که در مراسم احیا جمع شده‌اند از بهترین افراد عالم و از زرنگ‌ترین‌ها محسوب می‌شوند.

 

 نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان این‌که دشمن متأسفانه به دنبال ایجاد انحراف در دیدگاه‌های اعتقادی ملت‌ها به‌ ویژه مسلمانان است، تصریح کرد: مسلمانان تنها با تبعیت از ولایت است که می‌توانند با این انحرافات دشمن مقابله کنند.

 

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی ادامه داد: اسلام دین عقلانیت است و هرگز انسان را مجبور به پذیرش اندیشه‌های بدون پشتوانه عقلی نمی‌کند در حالی‌که دشمن سعی دارد در عرصه جهانی اسلام را دین صرفاً جهادی جلوه داده و با زیر سؤال بردن عقلانیت اسلام از گسترش نور اسلام ناب محمدی در جهان جلوگیری کنند.

 

  امام‌جمعه بیرجند اظهار کرد: امشب شب قرآن و شب تقدیر ما است و خدا به ما عقل داده است که انتخاب کنیم و در نظام عالم اتفاق نداریم بلکه تلاش خودمان سبب برخی وقایع می‌شود، پس امشب می‌شود تقدیر خود را رقم زد.

 

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی با اشاره به سخنان اخیر رهبری در جمع دانشگاهیان افزود: دانشگاه و حوزه باید به‌روز باشد و حوزه‌ای که نتواند به مسائل جاری جامعه پاسخ دهد و دانشگاهی‌ که تولید علمی ندارد ارزشی ندارند بنابراین مهم‌ترین رسالت حوزه و دانشگاه در جامعه امروز تقویت باورهای دینی مردم و تربیت انسان‌های برجسته در محیط حوزه و دانشگاه است.

 

 وی با اشاره به این‌که متأسفانه دانشگاه‌ها به علت پرداختن بیش‌ازحد به حاشیه‌ها از رسالت اصلی خود عقب‌مانده است، ادامه داد: حوزه‌ها باید با توجه به نیازهای مردم وارد عرصه تبلیغ‌شده و صرفاً محیط حوزه را تنها مکانی برای خودسازی فردی قرار ندهند بلکه برای انسان‌سازی تلاش کنند.

 

 نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی تمدن سازی را مهم‌ترین رکن حوزه و دانشگاه عنوان کرد و افزود: حوزه و دانشگاهی که موفق به تمدن سازی نشود تنها عمر انسان‌ها را تباه کرده و فرد از تحصیل در این دو مکان ارمغانی به دست نیاورده است.

 

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان این‌که حوزه و دانشگاه باید از حواشی پرهیز کنند و حوزه و دانشگاه را محیط سراسر از نشاط برای تولید علم قرار دهند، یادآور شد: اگر حوزه و دانشگاه نتواند انسان تربیت کند از کارکرد اسلامی خود دور شده و نتوانسته به‌نظام اسلامی خدمتی ارزنده و شایسته داشته باشد./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات