۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۲۷۲۷۳۲
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

مشارکت مردمی روز قدس با توافق یا بدون توافق هسته ای پرشور خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: حضور و مشارکت مردم در مراسم راهپیمایی و تظاهرات روز قدس امسال در هر دو حالت توافق و یا عدم توافق هسته ای پرشور خواهد بود.
حجت الاسلام عابديني، مسؤول شوراي سياست گذاري ائمه جمعه خراسان شمالي

حجت الاسلام حسین عابدینی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه  خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به برگزاری مراسم روز جهانی قدس در جمعه هفته جاری همزمان با نوزدهم تیرماه و بیست و سوم ماه رمضان، بر حضور حداکثری و گسترده مردم در این مراسم تأکید کرد.

 

وی با بیان این که در دین مبین اسلام تأکید فراوانی بر حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم شده است، اظهار کرد: بر اساس آموزه های اسلامی اگر کسی ندای مظلومی را بشنود اما به داد آن مظلوم نرسد مسلمان نیست.

 

حجت الاسلام عابدینی تصریح کرد: حال در شرایطی که مظلوم ملت مسلمان فلسطین بوده و ظالم نیز رژیم صهیونیستی غاصب است حمایت از این مسلمانان واجب بوده و همه باید در حد توان خود از آنها حمایت کنند.

 

وی با اشاره به این که راهپیمایی و تظاهرات روز جهانی قدس نیز نماد حمایت از ملت فلسطین و تداوم مقاومت اسلامی است، خاطرنشان کرد: مسأله فلسطین موضوعی مربوط به تمام امت اسلام بوده و تا تحقق آرمان بزرگ آن نیز ملت های مسلمان از پای نمی نشینند.

 

حجت الاسلام عابدینی افزود: قدس شریف قبله نخست مسلمانان بوده اما اسراییل غاصب در پی گرفتن آن از مسلمانان است، موضوعی که اگر با مقابله امت های اسلامی روبرو نشود از این نیز فراتر خواهد رفت.

 

به گفته وی به همین دلیل تمام ملت های اسلامی بیدار از مظلومان فلسطینی حمایت می کنند و هر چند که خود آن ها نیز مشکلات و گرفتاری های زیادی داشته باشند از این حمایت خود دست بر نمی دارند.

 

حجت الاسلام عابدینی افزد: امسال با توجه به شرایط منطقه ای مسلمانان و نیز مذاکرات هسته ای بین ایران و کشورهای غربی و زیاده خواهی جبهه استکبار در این مذاکرات، حضور و مشارکت مردم در مراسم روز جهانی قدس اهمیت بیشتری نسبت به سال های پیشین دارد.

 

وی با بیان این که حضور پرشور مردم در مراسم راهپیمایی و تظاهرات روز قدس در واقع اعلام حمایت آن ها از رزمندگان خط مقدم مذاکرات هسته ای و خطوط قرمز تعیین شده از سوی رهبری است، اضافه کرد: این اعلام حمایت یکپارچه و منسجم از تیم مذاکره کننده هسته ای به آنها قدرت و اطمینان بیشتری برای بیان قاطعانه نظرات و خواسته های ملت ایران می دهد.

 

حجت الاسلام عابدینی با اشاره به روزهای پایانی مذاکرات هسته ای، تصریح کرد: حتی در صورتی که مذاکرات هسته ای به نتیجه نیز نرسد باز هم ملت ایران با حضور پرشور در مراسم روز قدس به دشمنان ثابت می کنند که هیچ گاه زیر بار زور نرفته و نخواهند رفت.

 

وی اضافه کرد: حضور و مشارکت مردم در مراسم راهپیمایی و تظاهرات روز قدس امسال در هر دو حالت توافق و یا عدم توافق هسته ای پرشور خواهد بود.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان در خاتمه گفت: حضور گسترده و پرشور مردم ایران اسلامی در مراسم روز جهانی قدس بار دیگر اتحاد و یکپارچگی ملت، دولت، نظام، رهبری و ولایت را نشان خواهد داد.

 

گفتنی است، حضرت امام خمینی(ره)، بیانگذار انقلاب اسلامی در شانزدهم مرداد 1358، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کرد./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات