۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۷۲۳۵۰
نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد قزوین:

مهم‌ترین عامل ماندگاری نماز و عبادت دستگیری از محرومان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد قزوین مهم‌ترین عامل ماندگاری نماز و عبادت را دستگیری از محرومان دانست و گفت: بزرگ‌ترین و بهترین عمل در شب قدر کسب معرفت دینی است، کمک به ایتام مهم‌ترین عامل است تا بتواننند اعمال شب قدر را بهتر انجام بدهند.
شب قدر

حجت الاسلام حسین حیدری نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با بیان این‌که توصیف وجودی امیرمومنان(ع) بسیار سخت است گفت: هر چه صفات خوب است در امیر مومنان(ع) جمع شده است مانند این‌که تواضع حضرت در برابر یتیمان همه را به تعجب واداشته بود.

 

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امیر مومنان(ع) که فرمودند «الله الله فی الایتام» افزود: به خاطر خدا حواسمان به ایتام باشد، نباید بگذاریم فقیران و ایتام به تباهی کشیده شوند چراکه آنان سرپرستشان را از دست داده‌اند.

 

این استاد دانشگاه با بیان این‌که باید مسؤولان توجه ویژه‌ای به ایتام داشته باشند، ابراز داشت: مبادا بخاطر گرسنگی و فقر ایتام به گناه کشیده شوند ثروتمندان جامعه دقت داشته باشند و باید دستگیری کنند.

 

برخی مسؤولان استانی بجای جناح بازی‌ها به ایتام رسیدگی کنند

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: برخی مسؤولان استانی بجای جناح بازی‌ها به ایتام رسیدگی کنند در روایتی از امام حسن مجتبی(ع) که از حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند «اگر کسی یتیمی را سرپرستی کند بهشت بر او واجب می‌شود و آتش جهنم بر او حرام می‌گردد.

 

این کارشناس حوزوی با بیان این‌که جامعه برای ایتام کار را سخت کرده است، اظهار کرد: دست کشیدن بر سر ایتام کمترین کاری است که یک شخص انجام می‌دهد.

 

وی در ادامه افزود: روحانی وظیفه‌ تبلیغی دارد و باید ادامه دهنده راه پیامبر اکرم(ص) باشد، علما در منبر‌ها بجای داستان و شعر از سیره علما استفاده کنند و به بیان واقعیت‌ها بپردازند.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد قزوین ابراز داشت: امروز شرایط جامعه با تبلیغ یک روحانی درست نمی‌شود باید همه دست در دست هم تلاش کنیم، رسانه در این‌جا نقش بسزایی دارد و وظیفه بسیار مهمی دارد.

 

حجت الاسلام حیدری با بیان این‌که روحانیون نباید به حاشیه‌ها بپردازند، تأکید کرد: باید ارزش‌های نظام را حفظ کنیم و این ارزش‌های والای انقلاب را تبیین کنیم.

 

این استاد دانشگاه مهم‌ترین عامل ماندگاری نماز و عبادت را دستگیری از محرومان دانست و گفت: بزرگ‌ترین و بهترین عمل در شب قدر کسب معرفت دینی است، کمک به ایتام مهم‌ترین عامل است تا بتواننند اعمال شب قدر را بهتر انجام بدهند.

 

وی در پایان با اشاره به روایتی که می‌فرماید «کمک کردن و صدقه دادن از هزار سال عبادت بهتر است»، گفت: دنیای اسلام امروزی بسیار مشکل دارد و وضعیت یمن و امثالهم نیاز به معرفت‌افزایی دارد، باید دقت داشت که در این کشور میلون‌ها نفر یتیم شده‌اند و برادران دینی مام هستند./955/ت302/ح

ارسال نظرات