۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۷۲۲۹۲
آیت الله مکارم شیرازی:

تقویت اسلام و تشیع از برکات برگزاری محافل قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی بابیان این‌که برگزاری محافل قرآنی از بهترین برنامه‌های فرهنگی در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) است، گفت: تقویت اسلام و تشیع از برکات برگزاری این محافل قرآنی است.
 آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، عصر امروز در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) بابیان این‌که برگزاری محافل قرآنی از بهترین برنامه‌های فرهنگی حرم حضرت فاطمه معصومه(س) است، گفت: تقویت اسلام و تشیع از برکات برگزاری این محافل قرآنی است.

 

وی افزود: یکی از برکات انقلاب اسلامی در ایران برپایی محافل جمعی قرآن کریم است که ملت باید قدردان این نعمت باشند زیرا در خارج کشور از این محافل خیلی کم یاب بوده و به‌ندرت چنین جمع‌هایی تشکیل می‌شود.

 

مرجع عالی‌قدر جهان اسلام فایده اول این جلسات را یادگیری و تعلیم روخوانی قرآن توسط نسل جوان و مردم عنوان کرد، گفت: مردم به برکت این جلسات روش قرائت صحیح و تلاوت قرآن را از قاریان برجسته می‌آموزند.

 

وی دومین فایده محافل قرآنی را خدمت به جهان اسلام دانست و تصریح کرد: با این عمل اسلام و تشییع تقویت می‌شود و جهانیان می‌فهمند که قرآن همه‌چیز ماست و قرآن به حدی برای ما عزیز است که همه جمع می‌شویم تا رسالت و دین خود را نسبت به قرآن ادا کنیم.

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار کرد: کسانی که معتقد هستند که شیعه قرآن را کنار گذاشته با برگزاری این محافل به عظمت قرآن در میان تشییع پی برده و باطل بودن ریشه تهمت‌های خود را می‌فهمند.

 

وی با اشاره به این‌که خوشبختانه این محافل در سطح کشور الگوبرداری شده است، ادامه داد: فایده دیگر این محافل این است که عظمت انقلاب را نشان می‌دهد چون قبل از انقلاب قرآن در میان مردم بسیار غریب بود و تنها قرآن در مراسم تدفین مردگان خوانده می‌شد.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم اظهار کرد: قرآن به نحوی قبل از انقلاب در جامعه غریب بود که یک روز که من در یک مجلس قرآنی حاضر بودم یکی از جوانان در زمان طاغوت به من گفت آقا قرآن فقط در هنگام تدفین مردگان تلاوت می‌شود اگر ممکن است قرآن تلاوت نکنید چون فقط ما را به یاد مرگ می‌اندازد.

 

وی افزود: اما در حال حاضر قرآن در متن زندگی مردم جریان دارد و محافلی این‌چنین باعظمت در سطح کشور برگزار می‌شود.

 

مرجع عالی‌قدر جهان اسلام فایده چهارم حضور در محافل قرآنی را آشنایی با تفسیر و درس‌های قرآن عنوان کرد، گفت: در این مراسم همزمان با متن قرآن، با معانی قرآن و با تفسیر قرآن و درس‌های آشنا می‌شویم به برکت این چهار عمل بزرگ از ثواب‌های بسیار بزرگی برخوردار می‌شویم.

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با توصیه و تأکید به تدبر و تعقل در معانی آیات قرآن افزود: آیات قرآن می‌فرماید مؤمنان واقعی کسانی هستند که با خواندن قرآن ایمانشان زیادتر می‌شود و اگر مؤمن باشید هر چه قرآن تلاوت می‌شود بر ایمان و عمل نیک شما افزوده می‌شود.

 

وی با اشاره به این‌که زمانی که آیه‌ای جدید از قرآن نازل می‌شد صحابه به هم می‌گفتند آیا ایمان شما افزون‌شده است، تصریح کرد: هر سوره‌ای و هر آیه‌ای که تلاوت می‌شود ایمان و عمل انسان را بیشتر می‌کند و عمل به برنامه‌های قرآنی مقدمه تفکر و تدبر در قرآن است.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم یادآور شد: حضرت امیر(ع) در نهج‌البلاغه فرموده‌اند که هر کس در کنار قرآن می‌نشیند یا بلند می‌شود هدایتش زیادتر شده و آلودگی، گناه و ناپاکی از او کم می‌شود./921/پ201/ش

ارسال نظرات