۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۷۲۲۷۹
آیت الله هادوی تهرانی:

جوانان مراقب تشویق دشمن برای مقابله با ارزش ها باشند

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز در شبکه های اجتماعی و ماهواره ای جوانان را تشویق به مقابله با ارزش های اسلامی می کنند و به اشکال مختلف این امر باطل را زیبا جلوه می دهند.
جلسه تفسير قرآن حجت الاسلام و المسلمين هادوي تهراني در مدرسه گلپايگاني قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مهدی هادوی تهرانی استاد دروس خارج حوزه علمیه قم امروز یکشنبه در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد مدرسه آیت الله گلپایگانی برگزار شد، با اشاره به آیه 23 سوره ابراهیم، گفت: عاقبت انسان های مومن در جنات است و تا ابد در باغ هایی که در آن نهرهای روان جاری است خواهند بود البته این توصیف حقیقت بهشت نیست بلکه توصیفی برای تقریب به ذهن انسان ها است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز در شبکه های اجتماعی و ماهواره ای جوانان را تشویق به مقابله با ارزش های اسلامی می کنند و به اشکال مختلف این امر باطل را زیبا جلوه می دهند.

 

وی در تفسیر ادامه آیه افزود: ایمان یک امر قلبی و اختیاری است و غیر از علم است چرا که علم ایمان نیست هر چند که مقدمه ایمان است و به این معنا نیست که هر کسی که می داند و یقین دارد حتما ایمان هم دارد.

 

آیت الله هادوی تهرانی تصریح کرد: مقوله ایمان غیر از مقوله علم است و عمل انسان تابع ایمان او است و چون ایمان یک امر قلبی و اختیاری است بر این امر ثواب و بر کفر عقاب در نظر گرفته شده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: رفتارهای شخصی افراد حاکی از ایمان افراد است چرا که ایمان یک امر قلبی است و کسی نمی تواند ظاهر آن را ببیند.

 

وی اظهار داشت: تنها چیزی که منشأ نجات انسان است ایمان شخص است نه علم و یقین او؛ علمی که بدون ایمان باشد ثوابی ندارد بلکه عقاب شخص را زیاد می کند؛ به دنبال ایمان عمل صالح می آید و عمل صالح نشانه و علامت ایمان است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه خاطر نشان کرد: خداوند در وصف بهشت مفاهیمی را بیان می کند که برای همه انسان ها جذابیت دارد همانطوری که در وصف جهنم مفاهیمی را بیان کرده که زشت و ناراحت کننده است، این مفاهیم نشان دهنده این است که ذات وجود انسان بهشتی و امور بهشتی را دوست دارند.

 

آیت الله هادوی تهرانی بیان داشت: خداوند در قرآن فطرت انسان را الهی بیان می کند چرا که انسان همیشه به سمت خوبی ها و زیبایی ها گرایش دارد و از بدی ها و زشتی ها دوری می کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: مسیحیان برعکس مسلمانان عقیده دارند که چون حضرت آدم در بهشت عصیان کرده است پس ذات انسان پلید است ولی عقیده مسلمانان بر این است که ذات انسان پاک است چرا که انسان گرایش به خوبی دارد.

 

وی ادامه داد: این عقیده نادرست مسیحیان باعث پیدایش فرقه های شیطان پرستی در جهان شده است چرا که آنها معتقدند انسان یک ذات پلید و شیطانی دارد که متأسفانه امروز این فرقه در ایران طرفدارانی هم پیدا کرده است.

 

آیت الله هادوی تهرانی افزود: یکی از نیازهای انسان محبت دیگران است و اگر کسی اظهار کند که به محبت دیگران نیاز ندارد دروغ گفته است به خاطر همین انسان های غربی با وجود زندگی های به ظاهر خوب و با آرامش ولی چون دوست و رفیق به معنای واقعی ندارند همیشه در رنج هستند.

 

وی در پایان گفت: در انسان زمینه هدایت است و گمراهی و غفلت یک امر عرضی است که این عرض را می توان با هوشیاری برطرف کرد./1325/پ202/ش  

 

ارسال نظرات