۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۷۱۸۰۷
امام جمعه قزوین مطرح کرد؛

راه حل مشکلات کشور توجه به اقتصاد مقاومتی/ آمریکایی‌ها برای تعطیلی برنامه هسته‌ای ایران کمر همت بسته اند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قزوین با بیان این‌که راه حل مشکلات کشور توجه به اقتصاد مقاومتی است گفت: آمریکایی‌ها برای تعطیلی برنامه هسته‌ای ایران کمر همت بسته اند تا از این طریق فشار بیشتری را بر مردم ایران متحمل کنند.
حجت الاسلام عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر قزوین با تسلیت به مناسبت نزدیکی ایام شهادت امیرمؤمنان(ع) گفت: ایشان در نهایت زهد و سادگی زندگی می‌کرد و بسیاری از دشمنان اسلام به واسطه دلاوری‌های امام عقب نشینی کردند؛ اما با همه زحمات وی باز هم دشمنان ایشان را به شهادت رساندند.

 

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به مناسبت دیگر این هفته ابراز کرد: مناسبت دیگر هفته حمله ناجوانمردانه ابن ملجم‌های زمان ما به هواپیمای مسافربری در سال 67 بود که 290 نفر از مردم عادی را به شهادت رساندند؛ آمریکایی‌ها این‌گونه عمل می‌کنند حال شما به آنها نگاه دیگری داشته باشید.

 

وی با بیان این‌که آمریکایی‌ها نگاه غیرانسانی و منفعت طلبانه دارند بیان کرد: در سال 59 همین سران آمریکا دستور بلوکه کردن ثروت‌های ایران را صادر کردند این خیانت و جنایت اقتصادی توسط غربی‌ها علیه کشورمان صورت گرفت.

 

نگاه قرآنی که عامل نجات مردم در مذاکرات است مختص به نگاه رهبری است

این خطیب نمازجمعه ادامه داد: زمانی که شهادت ایمه برای حفظ اسلام و ایستادگی پیامبران در یک صف و دشمنان آنها در صف مقابل می‌بینیم، متوجه می‌شویم در تاریخ دو خط وجود دارد، خط کفر و خط ایمان و حق.

 

وی با بیان این‌که در مذاکرات هسته ای تیم ایرانی پنچه در پنچه دشمنان اسلام انداخته است تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب هم به تیم مذاکره کننده خداقوت می‌گویند و هم به آنها تذکر لازم را می‌دهند؛ اما ایشان بحث اقتصاد مقاومتی را مورد تاکید ویژه قرار دادند تا همه توجه‌ها در بحث اقتصاد معطوف به توافق هسته ای نشود.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین راه حل مشکلات کشور توجه به اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: دو نگاه در تیم مذاکره کننده وجود دارد یک نگاه برای رهبری است که به تشویق مسؤولان کشورمان و تحقیر آمریکا در مذاکرات می‌پردازد و نگاه دیگر تیم هسته ای را خسته می‌خواند و آمریکا را کدخدا دانسته و به دنبال حذف شعار مرگ بر آمریکاست.

 

وی ادامه داد: این نگاه جایگاه مذاکره کنندگان را تضعیف کرده و با این بیان که خزانه ما خالی است به دنبال گره زدن مشکلات اقتصادی به بحث هسته ای است.

 

حجت الاسلام عابدینی تصریح کرد: نگاه قرآنی که عامل نجات مردم در مذاکرات است مختص به نگاه رهبری است، رهبر ما براساس این نگاه فرموده اند؛ آمریکایی‌ها بیشتر از ایران محتاج این توافق هستند و ما باید به گونه ای رفتار کنیم که آنها همیشه محتاج توافق با ایران باشند.

 

وی با بیان این‌که آمریکایی‌ها کمر همت خود را بسته اند تا برنامه هسته ای ایران را تعطیل کنند تاکید کرد: ما به آنها می‌گوییم که این آرزوی خود را به گور خواهند برد.

 

ما تنها یک شب قدر داریم

امام جمعه قزوین ابراز کرد: برای چندمین بار تکرار می‌کنیم که راه پیشرفت ایران توکل به خدا و بهره بردن از استعدادهای داخلی، انسانی و طبیعی است، در این صورت کار زمین مانده نخواهیم داشت، ما باید برای مردم خود ارزش بالایی قایل شویم تا با تکیه بر آنها کشور خود را بسازیم.

 

وی با بیان این‌که داشتن تقوا جزء ضروریات زندگی یک مسلمان است عنوان کرد: برای مقابله با زشتی‌های نفس باید به عبادت پناه برده و با قرآن مانوس شویم؛ همه ما به تقوا محتاج هستیم و باید آن را کسب کنیم.

 

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به شب مبارک قدر در ماه رمضان بیان کرد: ما تنها یک شب قدر داریم نه این‌که شب‌های قدر، بزرگان اسلام شب 23 ماه رمضان را شب قدر می‌دانند و ما در شب‌های 19 و 21 خود را برای شب قدر آماده می‌کنیم.

 

وی تصریح کرد: ما باید با تفکر به این معنا دست پیدا کنیم که از شب قدر سال پیش تا امسال چه تحول معنوی در ما به وجود آمده است؟ جاده شب قدر رزق حلال و اخلاق، عدالت و قسط است.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین در پایان گفت: ما باید یک سال تلاش کنیم تا به شب قدر دست پیدا کرده و باید همه شیونات زندگی خود را با شب قدر هماهنگ کنیم؛ باید با شب قدر ارتباط برقرار کرده و به بررسی اعمال یک سال گذشته خود بپردازیم و برنامه ریزی برای زندگی آینده خود است./848/پ201/ح

ارسال نظرات