۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۲۷۱۶۳۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

لزوم اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در تفرجگاه ها همزمان با فصل تابستان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید همزمان با فصل تابستان و موعد حضور مسافران در پارک ها و تفرجگاه ها، برنامه های فرهنگی مذهبی مناسب در این اماکن برگزار شود.
حجت الاسلام يعقوبي - نشست ستاد احياي امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی امروز در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان که با محوریت تقویت بنیان های خانواده و اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی در جامعه برگزار شد، اظهار کرد: افزایش گرایش مردم به ارزش های اسلامی در گرو اجرای برنامه های اصولی و متناسب در تمام ایام سال است.

 

وی با اشاره به فصل تابستان و آغاز سفرهای سیاحتی و زیارتی مردم بعد از اتمام ماه مبارک رمضان، افزود: لازم است مسؤولان و متولیان مرتبط برای ایجاد فضای معنوی و ارزشی در اماکن عمومی و تفرجگاه های استان در این ایام برنامه داشته باشند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: با توجه به فصل تابستان و حضور مسافران و هم استانی ها در پارک ها و مراکز تفریحی باید برنامه های فرهنگی و مذهبی فاخر برای اجرا در این اماکن پیش بینی شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که در ایام تابستان فرصت و زمینه مناسبی برای گسترش معروفات در تفرجگاه ها و بوستان ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید از این فرصت برای ارتقای بعد معنوی مردم استفاده شود.

 

وی تصریح کرد: لازم است مسؤولان و متولیان فرهنگی مذهبی استان، تفرجگاه ها و پارک ها را به گونه ای مدیریت کنند که مردم و مسافران به سمت ارزش ها و معنویت گرایش پیدا کنند.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر توجه بیشتر به مسائل خانوادگی و مشکلات موجود در این زمینه در جامعه، اظهار کرد: متأسفانه طلاق به معضلی بزرگ برای جامعه بدل شده و همه وظیفه دارند برای کاهش آن تلاش کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزایش طلاق و نامهربانی در خانواده ها را آسیب زا و عامل پیدایش بسیاری از ناهنجاری های دیگر برشمرد و افزود: باید همانند گذشته پادرمیانی و مشارکت بزرگان خانواده ها در رفع ناراحتی های درون خانوادگی خصوصا در بین زوج های جوان افزایش یابد.

 

وی تصریح کرد: لازم است بزرگان و ریش سفیدان در مواجهه با جدل های خانوادگی و یا اطلاع از مشکلات زوجین پادرمیانی کرده و نگذارند موضوع به پرونده و دادگاه و رسیدگی قضایی بیانجامد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی خطاب به بزرگان خانواده ها، از آن ها خواست اگر مطلع شدند زوج جوانی با هم به مشکل خورده اند و یا اتفاقی برای آن ها در شرف وقوع است که به نفع آن ها نیست، وارد میدان شده و با همان روش های قدیمی صلح و سازش سعی کنند رابطه زوجین را بهبود بخشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: همه باید تلاش کنند جلوی طلاق های خانمان برانداز را بگیرند چرا که این طلاق ها، آسیب ها و پیامدهای منفی بسیاری برای جامعه داشته و عواقب آن ها دامن کل جامعه را خواهد گرفت./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات