۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۷۱۵۹۱

اخبار کوتاه فرهنگی اصفهان

خبرگزاری رسا ـ برپایی روز قدس در 23 ماه مبارک رمضان، برگزاری همایش صائب تبریزی، رونمایی از کتاب زاینده رود در نمایشگاه قرآن اصفهان و گردهمایی فرهنگی مربیان ورزشی و دبیران سمن های جوانان استان اصفهان از عناوین مهم اخبار فرهنگی استان اصفهان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حسین سیستانی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان در جلسه هماهنگی بزرگداشت روز جهانی قدس اظهار داشت: 7 کمیته برای برگزاری پرشکوه راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم استان اصفهان تشکیل شده است.

وی با بیان این که روز جهانی قدس در 23 ماه مبارک رمضان و 19 تیر هم‌زمان با سراسر کشور در استان اصفهان برگزار می‌شود، افزود‌: از ساعت 10 صبح راهپیمائی از مسیرهای هشتگانه آغاز و در ساعت 11 صبح در میدان امام(ره) همراه با سخنرانی حجت‌الاسلام پور محمدی، وزیر دادگستری همراه با برنامه‌های متنوع ادامه می‌یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان بیان کرد: همه دستگاه‌ها در برگزاری هرچه با شکوه‌تر راهپیمایی سرنوشت‌ساز روز جهانی قدس همکاری و تعامل داشته باشند.

وی گفت: روز جهانی قدس محور وحدت جهان اسلام و نمایش یکپارچگی امت اسلامی به‌ویژه ملت مسلمان ایران در حمایت از آرمان قدس شریف است.

یکی از الطاف خداوند به نبی مکرم اسلام شرح صدر است

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، رییس اداره ارشاد اصفهان در همایش صائب، که با حضور جمعی از مسؤولان استان و شاگردان مکتب صائب تبریزی برگزار شد با تأکید بر درخشش این شاعر بزرگ در شعر اخلاقی و عرفانی گفت: صائب تبریزی برای اصفهان افتخار بزرگ و برترین شاعر عصر صفویه و بنیان‌گذار سبک هندی در اصفهان است.

وی با اشاره به تعدد ابیات و غنای شعری این شاعر گرانسنگ تصریح کرد: صائب تبریزی از نگاه مقام معظم رهبری در حوزه غزلسرایی پس از خواجه حافظ شیرازی و در حوزه تعدد و تکثر ابیات پس از رودکی،پدر شعر فارسی، در جایگاه دوم ایستاده است.

حجت الاسلام ارزانی با تأکید بر اینکه یکی از خصوصیات زیبایی که خداوند به نبی مکرم اسلام عطا کرده است و از آن با منت یاد می‌کند شرح صدر است افزود: تقاضای من از همه سروران در این حوزه شرح صدر است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: در شعر عرصه‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند انسان را به کمال مطلوب رهنمون سازد و این ممکن نیست مگر آن که در شعر، نفس الهی وجود داشته باشد و اگر عواطف و احساسات الهی شاعر در شعر جریان یابد پذیرفتگی اجتماعی هم ایجاد می شود.

رونمایی از کتاب زاینده رود در نمایشگاه قرآن اصفهان

حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق‌زاده امام جمعه ورزنه در آئین رونمایی کتاب زاینده رود، با اشاره به فعالیت‌های مرکز مطالعات شیخ‌بهائی اظهار داشت: این مرکز مدت‌ها از سوی خبرگان کشاورزی، در زمینه آب تحقیقاتی انجام داده و با استفاده از نظرات و مباحث مختص زاینده‌رود پژوهشی مفصل صورت داد.

حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق‌زاده افزود: در این کتاب مباحث زاینده‌رود به صورت عام مطرح و به اهمیت آب از دیدگاه قرآن و اسلام پرداخته شده است.

وی با اشاره به اهمیت آب و زاینده‌رود بیان کرد: زندگی 5 میلیون نفر به صورت مستقیم به زاینده‌رود بستگی دارد، بنابراین این کتاب که توسط انتشارات پیام عدالت منتشر شده، مفید و قابل تأمل است.

امام جمعه ورزنه تصریح کرد: در این کتاب مقصر و مقصران بررسی نشده‌اند، بلکه راهکارهای علمی و عامیانه برای حل بحران آب پیشنهاد شده است.

تقویت زیرساخت های فرهنگی کشور با محوریت حوزه علمیه امکان پذیر است

 

حجت الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در نخستین گردهمایی فرهنگی مربیان ورزشی و دبیران سمن های جوانان استان اصفهان، افزود: بودجه درنظر گرفته شده برای انجام طرح های تحقیقاتی ورزش نیز همانند طرح های تحقیقاتی در سایر حوزه های فرهنگی از اعتبار ویژه ای برخوردار است.

وی در خصوص راهبردهای اصلی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احیای مطالبات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با مسائل فرهنگی، تقویت زیرساخت های فرهنگی کشور با محوریت حوزه علمیه، ستادهای قرآنی، خانواده و ورزش از جمله مهم ترین سیاست ها به شمار می رود.

حجت الاسلام سالک با بیان این که در راستای احیای مطالبات فرهنگی رهبر معظم انقلاب، چندین طرح به صحن علنی مجلس ارائه شده است، ابراز داشت: اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای کشور همچنین پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است از این رو باید به جوانان علاقمند به ورزش به ویژه ساکنان مناطق محروم استان توجه و رسیدگی جدی شود.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ورزش نقش مهمی در مقابله با ناهنجاریها و رفتارهای ناشایست اجتماعی از جمله اعتیاد دارد، افزود: اگر ورزش فراگیر شود، فساد و اعتیاد از بین می رود و باید در این راستا سرمایه گذاری مناسب انجام دهیم.

عالیترین نهاد فرهنگی در استانها شورای فرهنگ عمومی است

حجت الاسلام حبیب الله ارزانی رییس اداره ارشاد اصفهان، در نخستین گردهمایی مربیان ورزشی و دبیران سازمان های مردم نهاد(سمن) جوانان استان اصفهان افزود: عالیترین نهاد فرهنگی در کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی و در استانها شورای فرهنگ عمومی است.

وی با اشاره به برقراری جلسات سال قبل و امسال شورای فرهنگ عمومی تصریح کرد: تاکنون دو جلسه از جلسات شورای فرهنگ عمومی امسال برگزار شده، اما مقوله ورزش در آن مورد بررسی قرار نگرفته است و در جلسات سال قبل نیز شرایط به همین منوال بود.

حجت الاسلام ارزانی با بیان این که فرهنگ در ورزش ارزش زیادی دارد و باید بطور خاص به آن توجه شود، گفت: اصل حرکت انسان حرکت به سوی خدا است و ورزش راهی برای تحقق این امر به شمار می رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان یادآوری کرد : فرصتی مناسبی در ماه مبارک رمضان فراهم است که انسان خود را بسازد و به سجایای اخلاقی دست یابد./939/پ203/ب4

ارسال نظرات