۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۲۷۱۴۸۷
استاد و پژوهشگر حوزه علمیه:

تغییر در وضعیت زندگی در گرو شکر خدا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام معمار منتظرین با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) که می فرمایند «لحظات ناراحتی و گرفتاری افراد، کفاره گناهان آن‌ها است»، گفت: ما حتی باید برای لحظات سختی که برایمان به وجود می آید خدا را شکر کنیم تا وضعیتمان تغییر کند.
حجت الاسلام معمار منتظرين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سعید معمار منتظرین، استاد و پژوهشگر حوزه های علمیه، امروز و بعد از نماز صبح در مسجد رضوی گفت: ما انسان ها غرق در نعمت های خداوند هستیم و به همین دلیل دائماً باید خدا را شکر کنیم.

 

وی افزود: از دعاهایی که مقام حمد را به خوبی تبیین می کند، دعای عظیم عشرات است که در پایان این دعا قطعه های ده گانه در حمد و ستایش خداوند وجود دارد که علت نام گذاری این دعا همین قطعه های پایانی دعا است و کمتر دعایی با این سبک وجود دارد.

 

حجت الاسلام معمار منتظرین گفت: ما همگی غرق در نعمت های الهی هستیم و به خاطر همین دائماً باید شکر خداوند را بجا آوریم ولی از وجود این همه نعمت غافلیم.

 

این خطیب توانا با اشاره به نعمت ولایت آل الله افزود: این نعمت بسیار بزرگی است که خداوند به ما عطا فرموده و بسیاری از افراد دنیا از این نعمت بی‌بهره اند، اگر ما بتوانیم شکر همین نعمت بزرگ را بجای آوریم، اوضاع ما بسیار خوب می‌شود.

 

این کارشناس مسائل دینی با استناد به دعای عشرات بیان داشت: امام معصوم حتی برای مرگ و تنهایی در قبر شکر خدا را بجا آورده اند و ما با پیروی از امام معصوم باید در هر شرایطی و برای هر چیزی در عالَم که وجود دارد، شکر خدا را بجا آوریم.

 

وی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) که می فرمایند «لحظات ناراحتی و گرفتاری افراد، کفاره گناهان آن‌ها است»، افزود: ما حتی باید برای لحظات سختی که برایمان به وجود می‌آید خدا را شکر کنیم تا وضعیتمان تغییر کند.

 

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: طبق آیه «اِن یَشَأ یُذهِبکُم وَ یَأتِ بِخَلقٍ جَدید»، خداوند هر لحظه که اراده کند، می تواند ما را از بین ببرد و افراد جدیدی خلق کند ولی او حلیم است و با این همه گناهی که مرتکب می شویم، ما را نابود نمی‌کند و ما باید به خاطر این همه از خود گذشتگی او را ستایش کنیم.

 

حجت‌الاسلام معمار منتظرین با بیان معنایی لطیف از واژه «الحمدلله» افزود: یک معنای آن این است که همه حمد مخصوص خدا است، چرا که همه ملک آسمان ها و زمین از آنِ خداست ولی معنای دیگر آن این است که حتی عامل ایجاد حمد خداست./939/پ202/ح

ارسال نظرات