۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۲۷۱۱۶۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

مسجد سنگر مهمی برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران از مساجد به عنوان سنگری برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان یاد کرد و گفت: باید از این ظرفیت ارزشمند در جهت تحقق آرمان های انقلاب بهره گرفت.
امام جمعه نوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نوشهر، حجت‌الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم افتتاحیه مسجد جامع حسن‌آباد این شهرستان ‌گفت: مسجدسازی نوعی جهاد اکبر است و اگر چه در زمان مشخصی ساخت آن به پایان می‌رسد اما اثرات آن همان عبادت مردم است که سال‌های طولانی باقی می‌ماند.

 

وی مساجد را یکی از مهم ترین مراکز مهم تبلیغی جهان اسلام برشمرد و گفت: این پایگاه معنوی همواره مهم ترین مرکز نشر و گسترش ارزش های ناب دینی بوده است.

 

 حجت الاسلام مشایخ با بیان این که نقش مساجد در تبیین و گسترش حقایق ناب انقلاب اسلامی بسیار پر رنگ بوده است، افزود: مهم ترین حوادث جهان اسلام همواره از طریق مساجد در جامعه منتشر می شده است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، مساجد را بهترین پایگاه برای خنثی‌کردن توطئه‌های نرم دشمنان نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از سران کشورهای غربی به نقش مساجد در خنثی شدن نقشه‌های شوم آنها اعتراف دارند.

 

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که مساجد حساس‌ترین نقاط اطلاع‌رسانی جهان اسلام هستند و در همه دوران‌ها چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و چه بعد از آن، مهم‌ترین گام‌های عقیدتی، سیاسی و فرهنگی را برداشته‌اند، تصریح کرد: مساجد از صدر اسلام تا کنون و روحانیان شیعی به لحاظ تاریخی نشان داده‌اند که از مهم‌ترین عوامل بسیج کننده و حرکت‌دهنده جامعه به سوی ارزش‌های سیاسی و فرهنگی بوده‌اند.

 

وی تقویت معرفت دینی و آشنایی با حقیقت معارف ناب اسلامی را یکی از مهم ترین کارکردهای مساجد وظایف برشمرد و گفت: باید از این ظرفیت ارزشمند در جهت تحقق آرمان های انقلاب بهره گرفت.

 

وی با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی امروز همه توان خود را برای بی اعتقاد‌کردن نسل جوان جامعه ما به کار گرفته اند، افزود: هویت زدایی مهم ترین هدفی است که دشمنان در تهاجم فرهنگی به دنبال آن هستند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مسجد و روحانیت نقش مؤثر و غیرقابل انکاری در پیدایش ارزش های انقلاب و دفاع مقدس داشته اند، گفت: امروز نیز رسالت این دو در حفظ و نشر ارزش ها و حماسه های دوران دفاع مقدس کلیدی و حساس است.

 

امام جمعه نوشهر به برنامه‌ریزی درست برای استفاده بهینه از مساجد تاکید و اظهار داشت: از آنجایی که دشمن قصد دارد از راه‌هایی مانند ماهواره، شبکه‌های مجازی، موادمخدر و گمراه کردن فرزندان به جنگ ما بیاید بنابراین مساجد مانند مدارس می‌تواند حافظ جوانان ما از گزند آسیب‌های مختلف باشد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات