۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۷۰۷۴۸

چند خبر کوتاه از قزوین

خبرگزاری رسا ـ پرهیز از نگاه دنیوی در اماکن معنوی و اخروی، نقد برنامه های توسعه کشور و برگزاری طرح اوقات فراغت در تاکستان عناوین برخی اخبار کوتاه استان قزوین است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه در حوزه آرامستان ها بایستی از نگاههای دنیایی پرهیز کرد، گفت: اگر کارها برای رضای خدا انجام شود، عزت در دنیا و آخرت را برای انسان به همراه دارد.

 

وی در ادامه افزود: آنچه که برای کارکنان این مجموعه آفت محسوب می شود عادی شدن و کاهش حساسیت نسبت به مرگ، قبر و مسایل مربوط به آخرت است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ورود دلالان در عرصه آرماستانها و خرید و فروش آن و کسب سود فراوان از این راه تصریح کرد: عده ای با انگیزه کسب سود بخشی از آرامستان را پیش خرید می کنند و فضای کسب و کار دنیایی راه می اندازند که این کار صحیح نمی باشد، کسانی‌که در مراکز کسب ثواب های اخروی مانند غسالخانه ها اشتغال دارند باید پاک تر از دیگران باشند، چرا که آنها عامل پاکی دیگران می شوند و کار واجب الهی را انجام می دهند، پس در این حوزه از نگاه های دنیایی بایستی پرهیز کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در پایان با اشاره به ایجاد فرصت ها و تهدیدها برای افراد شاغل در آرامستان ها، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شغل هایی که فضای آن هر روز انسان را به یاد آخرت و مرگ می اندازد بسیار ارزشمند است و نبایستی به گونه ای باشد که افراد در آن دچار عادت و روزمره گی شوند.

 

برنامه های توسعه کشور باید مورد نقد قرار بگیرد

مرتضی روزبه استاندار قزوین با اشاره به نظام برنامه ریزی و توسعه کشور تاکید کرد: نظام برنامه ریزی و توسعه کشور باید به شکل مثبت و با هدف اصلاح نواقص، مورد ارزیابی و نقد قرار بگیردT یکی از خلاء ها و کاستی های نظام مدیریت و برنامه ریزی کشور نقد و ارزیابی برنامه های آن می باشد که تاکنون به نگارش چند کتاب یا مقاله و چند دستگاه نظارتی محدود شده است.

 

وی در ادامه افزود: اینکه مجموعه فرهنگ و هنر و صدا و سیما به کار ارزیابی و تحلیل برنامه ها به شکل مستند و کارشناسانه وارد شود و این موضوع را به تصویر کشیده و به میان جامعه و پیکره نظام مدیریتی کشور ببرد قدمی اساسی و یک کار نو و ضروری است.

 

استاندار قزوین با بیان اینکه باید ارزیابی از مدیریت و برنامه ریزی ها را به یک فرهنگ تبدیل کنیم، اظهار داشت: مدیران باید پاسخگوی نتایج و دستاوردهای مثبت و منفی اجرای برنامه های خود باشند.

 

روزبه تصریح کرد: منفی بافی و سیاه نمایی کار بدی است اما توجه به نقاط منفی برای اصلاح و جبران نواقص و اشکالات و درمان و علاج آن مثبت است بنابراین باید با پرهیز از خود شیفتگی یا سیاه نمایی به سمت واقع نمایی حرکت کنیم.

 

این مسوول با اعلام اینکه ارزیابی برنامه پنجم توسعه و بررسی نکات مثبت و منفی آن باید مورد توجه قرار بگیرد،اظهار کرد: واقعیت قضیه این است که نتیجه اجرای برنامه ها ی توسعه از قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تمرکز گرایی و توجه صرف به تهران و چند شهر بزرگ بوده که نتایج و آثار منفی زیادی به همراه داشته است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید همه جای کشورمان را مورد توجه قرار دهیم و همه ظرفیت های ایران را معرفی کنیم و تعدد و تکثر فرهنگی میهن خود را به رسمیت بشناسیم.

 

برگزاری طرح اوقات فراغت تابستانی در تاکستان

حجت‌الاسلام مرتضی کریمی مدیر کل تبلیغات اسلامی تاکستان با اشاره به برگزاری طرح اوقات فراغت تابستانی در این شهرستان اظهار داشت: برنامه اوقات فراغت در سطح شهرستان همانند سال های گذشته و برای دو گروه سنی 7 تا 15 سال در قالب طرح بوستان‌ معرفت و 15 تا 25 سال در قالب طرح هسته‌های فرهنگی جوان برگزار خواهد شد.

 

این مسؤول با اشاره به اینکه برنامه های اوقات فراغت به طور جدی تر از آغاز مرداد ماه شروع می‌شود، تصریح کرد: در کنار برنامه‌های آموزشی باید به برنامه‌های فرهنگی نیز توجه ویژه‌ای شود، چرا که مخاطب اصلی جنگ نرم دشمنان، نوجوانان و جوانان هستند و این امر نقش دستگاه‌های فرهنگی را در مبارزه با این هجمه ها با اجرای برنامه‌های فرهنگی و آگاه‌سازی جوانان بیشتر می‌کند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی تاکستان عنوان کرد: اردوی فرهنگی و تفریحی یک روزه با حضور شرکت کنندگان در کلاس ها و حلقه‌های معرفتی و تربیتی از دیگر برنامه های اوقات فراغت است، از مهم‌ترین این برنامه ها می‌توان به برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و آموزش نماز و احکام و همچنین مسابقات قرآنی و فرهنگی و ورزشی اشاره کرد که همه ساله با استقبال پرشور شرکت کنندگان همراه بوده است که هدف از برپایی این اردوها رشد و ارتقای سطح فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان خواهد بود.

 

حجت السلام کریمی در پایان موضوع عفاف و حجاب را یکی از برنامه های مذکور خواند و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی ویژه اقشار تأثیر گذار جامعه نظیر روحانیون، بانوان فرهیخته و مسئولان هیئات مذهبی و مداحان که در ارتباط با مخاطبان گسترده‌ای هستند یکی دیگر از اقدامات سازمان تبلیغات در ارتباط با موضوع حجاب و عفاف است./849/پ203/ح

ارسال نظرات