۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۲۷۰۶۵۹
جانباز جنگ تحمیلی:

خون شهدای هفتم تیر انقلاب اسلامی ایران را آبیاری کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باغانی در مراسم سی و چهارمین سالگرد شهدای هفتم تیر، گفت: انقلاب اسلامی ایران را خون مقدس شهدای هفتم تیر آبیاری کرد.
شهداي هفتم تير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام باغانی از جانبازان حادثه هفتم تیر در سی و چهارمین سالگرد شهدای هفتم تیر که شامگاه یکشنبه در  مجتمع فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار شد، گفت: سی و چهار سال از آن واقعه می گذرد و هنوز هم داغ آن بر دل ها مانده است.

 

وی با اشاره به جو حاکم از برهه زمانی و اتهاماتی که به شهید بهشتی نسبت داده می شد، عنوان کرد: فرمایش امام (ره) در رابطه با مظلومیت شهید بهشتی در دل ها تاثیر گذار و ماندگار  شد.

 

این جانباز حادثه هفتم تیر با بیان این که به آیت الله بهشتی پیشنهاد سفر به استان های کشور برای مقابله با تبلیغات منافقان را دادم، خاطر نشان کرد: به ایشان گفتم که نیاز است شما به استان های مهم کشور سفر کنید و در این رابطه روشنگری داشته باشید.

 

حجت الاسلام باغانی اظهار داشت: شهید بهشتی به من گفتند که پیشنهاد خوبی است اما فرصتی برای این کار نیست.

 

وی با اشاره به حضور شهید بهشتی در سبزوار گفت: در سخنرانی ایشان در سبزوار جمعیت به قدری آمده بود که باور آن برای مستمع مشکل است در شبستان ازدحام جمعیت به قدری بود که برخی افراد روی صحن مسجد در سنگ های یخ زده نشستند.

 

این جانباز حادثه هفتم تیر ماه با بیان این که برای نخستین مرتبه اولین بار طنین صدای «مرگ بر آمریکا» در این محل گفته شد، بیان کرد: شهید بهشتی فرمودند که ای آمریکا از ما عبصانی هستی، از این عصبانیت ما بمیر و این کلام ایشان در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ماندگار شد.

 

حجت الاسلام باغانی با اشاره به کلامی از قرآن کریم گفت: در قرآن کریم هم از مظلوم و هم ظالم صحبت شده است، روزی که ستمکار هر دو دستش را گاز می گیرد آن روز اظهار ندامت می کند که ای کاش فرستاده خدا همراهی می کرد و با منافقان همراه نمی شد که آنها او را گمراه کردند.

 

وی در ادامه صحبت های خود در رابطه با حضور شهید بهشتی در سبزوار عنوان کرد: جو عجیبی بر کشور حاکم بود و مردم تربت حیدریه نیز از شهید بهشتی دعوت کردند که به شهر آن ها سفر کند.

 

این بازمانده حادثه هفتم تیر با اشاره به تبلیغات ناگوار ستمکاران و منافقان کور دل که خدا را نمی شناختند علیه انقلاب اسلامی و شهید بهشتی اظهار داشت: شهادت ایشان انقلاب را از پا در نیاورد بلکه شجره طیبه را تناور کرد.

 

حجت الاسلام باغانی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای پرچم پر افتخار انقلاب را در دست دارند، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی چند روز پیش فرمودند که در رابطه با شهدای حزب جمهوری اسلامی کم کار شده است و باید بیشتر کار می شد و ایشان آن ها را جمعی از فضلا خطاب کردند و اسامی آن ها را به دقت خوانند.

 

وی با بیان این جمله امام بزرگوار که می فرمود هر چقدر که بکشید ما را انقلاب ما محکم تر می شود، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ما را این خون های مقدس آبیاری کرد و این نهال را بارور و تنومند ساخت.

 

این جانباز حادثه هفتم تیر با اشاره حادثه تلخ انفجار هفتم تیر، گفت: هدف اصلی منافقان شهید بهشتی بود و بمب زیر تریبون ایشان کار گذاشته بود، و ایشان در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری صحبت می کردند و تاکید داشتند که نباید فردی مثل بنی صدر نحست وزیر شود.

 

وی در پایان صحبت های خود در رابطه با عروج شهید بهشتی و 72 تن از یارانش، گفت: انفجار به حدی قوی بود همه سقف سالن فرو ریخت، بعد صدای ناله های عزیزان در حال عروج به صدا در آمد که صدای یا امام زمان (عج) را به زبان می آوردند و بعد از مدت کوتاهی صدا ها خاموش شد./818/پ202/ب4

ارسال نظرات