۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۲۷۰۰۹۵
درس هایی از قرآن(9)

وفاداری در سیره حضرت خدیجه

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی همزمان با شب رحلت حضرت خدیجه(س) گفت: از کمالات حضرت خدیجه(س) وفاداری بود که این وفاداری را به دخترش حضرت فاطمه زهرا(س) و دخترش به حضرت زینب(س) منتقل کرد.
حجت الاسلام قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، مفسر قرآن کریم همزمان با شب رحلت حضرت خدیجه(س) در نهمین جلسه «درس هایی از قرآن» که در حرم مطهر رضوی برگزار می شود، اظهار کرد: حضرت خدیجه(س) کمالات بسیاری داشتند که یکی از آن ها وفاداری بود؛ وفا از صفات خداوند و معنای ایستادن سر عهد و پیمان است.

 

وی تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) خود وفادار بود، این وفاداری را به دخترش حضرت فاطمه زهرا(س) و دخترش به حضرت زینب(س) منتقل کرد.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: حضرت(س) خدیجه نخستین زنی بود که به اسلام ایمان آورد و به این ایمان وفادار ماند، خوب بودن مهم نیست ملاک خوب ماندن است، انقلابی بودن مهم نیست مهم انقلابی ماندن است.

 

وی با اشاره به این که حضرت خدیجه(س) زمانی به پیامبر(ص) ایمان آورد که همه مشرک بودند، ابراز کرد: حضرت خدیجه (س) بسیار وفادار و فداکار بود و به محض تغییر شرایط زندگی سخن از جدایی همسر به زبان نیاورد مانند آنچه که امروز در سریال و برنامه های تلویزیونی ساخته دشمن می بینیم که این برنامه ها از عوامل طلاق است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه گفت: حضرت ابراهیم(س) پس از پشت سر گذاشتن امتحانات الهی و سربلند بیرون آمدن از آن ها به عنوان رهبر مردم برگزیده شد سپس از خداوند درخواست کرد مقام امامت را در نسل و ذریّه او نیز قراردهد و خداوند در پاسخ به او فرمود این مقام عهد است و هرکسی شرایط و شایستگی آن را ندارد.

 

مفسر قرآن کریم اظهار کرد: خداوند در قرآن با اشاره به این داستان از امامت به «عهد» تعبیر کرده است  که منظور وفاداری به امامت است.

 

وی با بیان نشانه های منافق عنوان کرد: افرادی که حرف دروغ می زنند حتی گاهی سخن گفتن عامیانه و عادی شان همرا با دروغ است، افرادی که قول می دهند و به آن وفادار نیستند، افرادی که تعهدات آن ها همراه با دوز و کلک است به طور مثال تاریخ چک را مطابق با تعطیلات می نویسند هم چنین افرادی که با دشمن خود عادلانه رفتار نکنند و رفتاری بدتر از آنچه باید باشد نشان دهند، منافق هستند.

 

یادآور می شود؛ سلسله جلسات «درس هایی از قرآن» با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی ویژه ماه مبارک رمضان هرشب ساعت 22 در صحن جامع رضوی برگزار می شود./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات