۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۲۶۹۶۷۷
وزیر ارشاد خبر داد؛

پرتال و صندوق حمایت از فعالان قرآنی راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ وزیر ارشاد با انتقاد شدید از رشد قارچ‌گونه سایت‌های بی اعتبار خبری، گفت: متاسفانه شاهد هستیم که برخی از رسانه‌های عمدتا بی نام ونشان به افراد بلند پایه کشور بهتان می‌زنند و شایعه سازی می‌کنند.
علي جنتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سوم تیر‌ماه در آیین افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گفت: قرآن کتابی است که برای تدبر و تعقل نازل شده است، برهمه واجب است تا با تفکر در آیات قرآن و بکار‌گیری از آن راه زندگی خود را پیدا و مفاهیم بزرگ قرآنی را درک کنیم.

وی افزود: قرآن کتابی است که برای خروج انسان از ظلمات آمده است، خدا قرآن را برای بشر فرستاد تا او را از جاهلیت نجات دهد و به‌سمت نور و پاکی هدایت کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان مطلب که قرآن وسیله‌ای برای شفاعت بشر است، تاکید کرد: طبق روایات متعدد بیان شده است که کسانی که به قرآن مراجعه می‌کنند نجات می‌یابند، ضمن این‌که افردای که با قرآن مأنوس هستند در روز قیامت مورد شفاعت قرآن قرار می‌گیرند.

جنتی با اشاره به شفا‌بخش بودن قرآن، تصریح کرد: همان‌گونه که یاد خداوند دل انسان را آرام می‌کند، مراجعه به قرآن نیز فرد را از بیماری‌های روحی و فکری و پریشانی‌های مختلف نجات می‌دهد، حتی قرآن می‌تواند درد‌های جسمی مردم را شفا دهد و آنان را بر‌طرف کند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به گسترش فرهنگ قرآنی در کشور، تاکید کرد: امیدواریم تا با استفاده از مجالس و محافل قرانی و بهره‌گیری از نمایشگاه‌های قرآنی، نهایتأ فرهنگ قرآنی در جامعه جاری شود و با عمل به قرآن با معراف گسترده آن آشنا شویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب که گام‌های خوبی در زمینه قرآن و عترت برداشته شده است، خاطر‌نشان کرد: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از از همان ابتدای فعالیت خود تا کنون در مسیر گسترش مفاهیم قرآنی کار‌های بسیار خوبی را انجام داده است، ضمن این‌که وزارت علوم و آموزش و پرورش نیز در این راه قدم‌های بسیار خوبی را برداشته‌اند و تلاش شده است تا اعتبارات پیش‌بینی شده به نحو مطلوب در اختیار این نهاد‌ها قرار بگیرد.

جنتی با بیان این‌که محافل قرآنی خانگی سامان‌دهی می‌شوند، گفت: تلاش شده است تا محافل قرآنی در کشور بر مبنای یک اساس‌نامه فعالیت‌های خود را انجام دهند، و از یک‌سری سیاست‌های یک‌پارچه استفاده کنند، وزارت فرهنگ نیز در این راه وظیفه خود را در تقویت این‌گونه نهاد‌ها می‌بیند.

وی با بیان این‌که پرتال قرآنی کشور در حال راه ‌اندازی است، خاطر‌نشان کرد: در این پرتال تلاش شده است تا فعالیت‌های مختلف قرآنی به‌صورت متمرکز و از طریق یک سایت مرجع در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اساس‌نامه انجمن خادمان قرآنی اشاره کرد و گفت: اساس‌نامه‌ای در جهت حمایت از خادمان قرآنی در حال تهیه است، ضمن این‌که صندوق حمایت از فعالان قرآنی نیز در حال راه‌اندازی می‌باشد تا از فعالان این حوزه حمایت‌های مادی و بیمه‌ای به‌عمل بیاید.

جنتی ریشه بسیاری از مشکلات جامعه را در دوری از قرآن دانست و تاکید کرد: ریشه مشکلات موجود در افراد و جامعه دوری و عمل نکردن به فرامین قرآن است، زیرا هنگامی که بشر از فرامین قرآن دور می‌شود، با مشکلات فراوانی روبرو می‌شود.

وی مشکلات حوزه ازدواج را نیز مرتبط با عمل نکردن به قرآن دانست و گفت: همان‌طور که دوری از قرآن منجر به عمل نا‌پسند طلاق می‌شود، عمل نکردن به فرامین و دستورات قرآنی نیز جوانان را از امر ازدواج دور می‌مند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد شدید از رواج بد‌گویی در جامعه، خاطر‌نشان کرد: امروز شایعه‌سازی و بدگویی در جامعه بسیار به چشم می‌خورد، ضمن این‌که متاسفانه شاهد هستیم که برخی ارسانه‌های عمدتا بی نام ونشان به افراد بلند پایه کشور بهتان می‌زنند و شایعه سازی می‌کنند./856/پ202/ج

ارسال نظرات