۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۶۹۲۵۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خبر داد؛

فعالیت 7هزار کادر متخصص قرآنی در مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که در حال حاضر دارالقرآن الکریم استان در بیش از ۷۰ عنوان فعالیت و ۲۶ رشته تخصصی فعالیت دارد، افزود: این مجموعه قرآنی به تربیت کادر متخصص می پردازد که هم اکنون هفت هزار کادر متخصص قرآنی در رشته های مختلف در استان فعال هستند.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این که سازمان تبلیغات اسلامی که یک نهاد انقلابی است از اول تیر ماه 60 به امر امام خمینی(ره) تأسیس شده است، گفت: تبلیغات دینی، سازماندهی و هدایت نیروهای مؤمن و تشکل های مردمی و ایجاد شبکه های وسیع ارتباطی، احیا و اشاعه معارف، فرهنگ و تاریخ شیعه، آگاه سازی افکار عمومی در مقابله با تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان و رفع نیازهای فرهنگی اقشار جامعه به ویژه جوانان از جمله مهم ترین اهداف این سازمان انقلابی است.

 

وی افزود: تدوین و انتشار کتب، جزوات و نشریات مناسب به منظور معرفی و ترویج علوم، معارف، فرهنگ و تمدن اسلامی، تبیین مواضع انقلاب اسلامی، سازماندهی و اعزام مبلغ و مربی دینی از جمله دیگر اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی در سه دهه اخیر بوده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود از وجود 528 مرکز و خانه قرآنی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین دو کتابخانه عمومی در شهرهای بابل و آمل و 64 کتابخانه روستایی مساجد در استان فعال است.

 

حجت الاسلام شکریان از وجود 21 کتابخانه حوزه دین  و همچنین پنج دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا در مازندران خبر داد و تصریح کرد: ترویج ارزش های دینی و همچنین تربیت نیروهای انقلابی و ارزشی از اهداف مهم دبیرستان های علوم و معارف صدرا است.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که در حال حاضر 90 روحانی مستقر در مناطق مختلف مازندران فعال هستند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه فعالیت این مبلغان دینی در مناطق استقرار با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو شده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین به طرح های ابتکاری شش ساله قرآنی مصباح الهدی و نورالهدی در استان اشاره کرد و گفت: این طرح طی دو دوره سه ساله به اجرا در آمده و از دانش آموزان موفق و دارای معدل بالای 17 ثبت نام شده و تاکنون استقبال خوبی هم از آن شده است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: در حال حاضر  165 کلاس در سطح شهرهای استان در حال اجراء است و برای فارغ التحصیلان این طرح مراسم جشن فارغ التحصیلی در مشهد مقدس برگزار شد و این افراد در حال حاضر در دانشگاه ها از نیروهای تاثیر گذار هستند و تعدادی از آنها نیز جذب حوزه علمیه شده اند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که در حال حاضر دارالقرآن الکریم استان در بیش از 70 عنوان فعالیت و 26 رشته تخصصی فعالیت دارد، افزود: این مجموعه قرآنی به تربیت کادر متخصص می پردازد که هم اکنون هفت هزار کادر متخصص قرآنی در رشته های مختلف در استان فعال هستند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات