۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۲۶۹۱۳۷
همزمان با ماه رمضان؛

طرح قرآنی 1449 در مساجد خراسان شمالی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی از آغاز اجرای طرح قرآنی 1449 در مساجد، مراکز قرآنی و محافل دینی استان خبر داد.
قرآن  کريم

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: همزمان با هفته نخست ماه مبارک رمضان و آغاز فصل تابستان، طرح قرآنی 1449( در هزار و چهارصد و چهل و نهمین سال نزول قرآن کریم) ویژه غنی سازی اوقات فراغت تابستانی به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد و مؤسسات قرآنی در مساجد استان خراسان شمالی آغاز شد.

 

وی با اشاره به اجرای این طرح در 340 کانون فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی، افزود: هدف از اجرای این طرح ترویج و آموزش فرهنگ قرآنی، جذب و آموزش علاقه مندان به کلاس های روخوانی، مفاهیم، حفظ و تثبیت قرآن، تشویق و ترغیب عموم علاقه مندان برای پرداختن به امر حفظ آیات موضوعی قرآن کریم به عنوان یک ارزش اسلامی، ترویج باورها و رفتار جهت تحقق شعار سال و زمینه سازی برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور است.

 

شیرازیان اضافه کرد: در این طرح همزمان با سراسر کشور حفظ و تفسیر آیه به آیه سوره مبارکه «یس» در دستور کار قرار داشته و برنامه های آن در زمینه روخوانی و روانخوانی، مفاهیم، حفظ و تثبیت آیات سوره مبارکه یس صورت می گیرد.

 

وی با بیان این که طرح قرآنی 1449 همزمان با ماه مبارک رمضان در استان خراسان شمالی آغاز شده و تا بیست و پنجم شهریور امسال ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: محتوای آموزشی این طرح شامل روخوانی و روانخوانی، حفظ و مفاهیم سوره یس بوده که با پیگیری های کانون تخصصی قرآن به صورت 23 جلسه حضوری در کانون های مساجد استان خراسان شمالی برگزار می شود.

 

شیرازیان با بیان این که این طرح قرآنی در سال های گذشته در استان با استقبال زیاد قرآن آموزان مواجه و با مؤفقیت اجرا شد، افزود: امسال نیز استقبال فعالان قرآنی و علاقمندان در خراسان شمالی از طرح قرآنی 1449 چشمگیر بوده است.

 

به گفته وی کلاس های این طرح قرآنی در مساجد استان خراسان شمالی دارای محتوای آموزشی شیوه حفظ عبارات و آیات موضوعی و تثبیت آن به‌همراه جلسات ارائه محفوظات و رفع اشکال بوده و یک جلسه نیز آزمون نهایی برگزار می شود.

 

شیرازیان اظهار کرد: ارزشیابی پایانی طرح قرآنی 1449 در قالب آزمون کتبی چهارگزینه ای به صورت سراسری و کشوری است که زمان آن متعاقبا اعلام می شود و ملاک قبولی در طرح نیز کسب حد نصاب نمره 15 از 20 یا 75 از 100 است.

 

وی در ادامه با بیان این که طرح مزبور یک ایده‌آل برای غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی جوانان و نوجوانان به شمار می رود، اضافه کرد: امسال تمامی برنامه های ماه مبارک رمضان و نیز اوقات فراغت در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی با محوریت قرآنی برنامه ریزی شده و در حال اجرا است.

 

گفتنی است، در سطح کشور نیز طرح بزرگ قرآنی 1449 با هدف حفظ سوره مبارکه یس، به‌منظور تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم و همچنین 30 موضوع قرآنی با مضمون سبک زندگی قرآنی به همت شبکه قرآن سیما و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای قرآنی همزمان با ماه رمضان آغاز شده است.

 

امسال در قالب این طرح کاروان همدلی و همزبانی با محور «1449، قرآن، کتاب زندگی» راه‌اندازی شده که این کاروان همزمان با اجرای طرح با حضور در استان‌های مختلف، به اجرای این طرح در استان‌ها کمک می کند.

 

همچنین شبکه قرآن سیما به عنوان متولی اصلی با پخش روزانه 120 دقیقه برنامه زنده به طور اختصاصی به این طرح می‌پردازد و این برنامه همه روزه از ساعت 17 مهمان مخاطبان قرآنی است./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات