۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۲۶۸۸۵۸
آیت الله موحدی کرمانی:

با اقداماتمان اسباب خوشحالی دشمن را فراهم نکنیم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان این که خوشحال کردن دشمن خداوند به منزله دشمنی کردن با خداوند است، گفت: باید بدانیم که آمریکا دشمن خداوند است و نباید اسباب شادی او را ایجاد کنیم.
آيت الله موحدي کرماني آيت الله موحدي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، آیت الله موحدی کرمانی، امام جمعه موقت تهران، در برنامه سحرگاهی سیمای استان کرمان، گفت: مومن اگر دارای اعمال نیکو باشد، وارد بهشت می‏شود.

 

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که مومن اگر شش عمل را انجام دهد من بهشت را به او بشارت می‏دهم، افزود: باید از دروغ گفتن که کلید همه بدی‏ها است دوری کرد.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این که مومن نباید خلف وعده کند، اظهار داشت: مومن اگر وعده‏ای به شخصی داده است باید بدان عمل و به عهد خود وفا کند.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به عهدی که مردم کوفه با امام حسین(ع) بسته بودند، ابراز داشت: آنها وعده دادند اما به عقد خود با امام حسین(ع) وفا نکردند.

 

آیت الله موحدی کرمانی با بیان این که نباید در امانت خیانت شود، خاطر نشان کرد: خون شهدای انقلاب امانت است و آن را نباید ضایع کنیم و سبب خوشحالی دشمن نشویم.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به خوشحال کردن دشمن خداوند به منزله دشمنی کردن با خداوند است، اظهار داشت: باید بدانیم که آمریکا دشمن خداوند است و نباید اسباب شادی او را ایجاد کنیم.

 

وی همچنین خاطر نشان کرد: بی حجابی سبب خوشحالی دشمنان نظام می‏شود و خانم‏ها باید مواظب اعمال خود باشند که سبب خیانت نشده چرا که بی حجابی سبب روحیه پیدا کردن دشمن می‏شود.

 

این استاد حوزه با اشاره به این که صحیح نیست مومن به نامحرم خیره شود، ابراز داشت: موقع صحبت کردن به اندام زن نامحرم نگاه نکنید چرا که زنای چشم مرتکب می‏شوید.

 

نماینده خبرگان رهبری با بیان این که زنای چشم نگاه است، افزود: نگاه به نامحرم مقدمات زنا را ایجاد می‏کند و شخص مومن باید مراقب نگاه خود باشد تا دچار آلودگی نشود.

 

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به این که مومن باید مواظب باشد که آلوده به گناه نشود، اظهار داشت: شخص روزه دار اگر به اندام فرد نامحرم نگاه کند، روزه او به منزله باطل بودن است و اجری ندارد.

 

وی با بیان این که مومن باید از ظلم کردن اجتناب کند، ابراز داشت: معلمان باید مراقب باشند که در تربیت شاگردان خود با زور و ستم برخورد نکند چرا که ظلم گناه کبیره است.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که بدبخت تر این شخص در آخرت ظالم است، خاطر نشان کرد: ظالم بداند که اگر ضربه‏ای بزند و جای آن سیاه شود باید دیه آن را بپردازد.

 

وی در پایان با بیان این که زبان خود را ازگناهان کبیره حفظ کنید، گفت: مردم باید از غیبت و تمسخر دوری کنند و مسؤولان نظام را مورد تمسخر خویش قرار ندهند، هرچند از روی شوخی باشد./972/پ202/ب4

ارسال نظرات