۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۶۸۰۶۸
امام جمعه خرم دره:

روحانیت نقش تأثیرگذاری در فرهنگ سازی پرداخت زکات دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان خرم دره زنجان با اشاره به نقش تأثیر گذار روحانیان در امر ترویج و تبلیغ زکات گفت: روحانیان با انجام اطلاع‌رسانی و تبیین زکات به صورت چهره به چهره و یا گروهی و استفاده از ظرفیت بخشداری و شوراها در مشارکت مردم تأثیرگذار خواهند بود.
امام جمعه خرم دره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام سید علی حسینی، امام جمعه شهرستان خرم دره زنجان، امروز در جلسه شورای زکات این شهرستان، با ابراز رضایت از خدمات ارائه شده در این شهرستان اظهار داشت: خدمات کمیته امداد در خدمت‌رسانی به جامعه هدف و همچنین امر جمع‌آوری زکات، مطلوب بوده است.

 

وی در ادامه با تأکید بر همکاری روحانیان در تبلیغ و ترویج زکات افزود: روحانیان با انجام اطلاع‌رسانی و تبیین زکات به صورت چهره به چهره و یا گروهی و استفاده از ظرفیت بخشداری و شوراها، در مشارکت مردم تأثیرگذار خواهند بود و خود بنده نیز برای تبلیغ و تبیین زکات بین مردم اعلام آمادگی می کنم.

 

حجت الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به اعتمادی که مردم نسبت به کمیته امداد دارند خاطر نشان کرد: با توجه به اعتماد مردم به کمیته امداد امام خمینی(ره) از مسؤولان شورای زکات در خواست می کنیم تا جلسه‌ای مشترک با روحانیان در این زمینه برگزار کرده و نسبت به تبیین برنامه‌های شورا در این زمینه اقدام کنند.

 

امام جمعه شهرستان خرم دره در ادامه با اشاره به استفاده از تجریبات دیگران در امر جمع آوری زکات اظهار داشت: استفاده از خردجمعی در تبیین برنامه‌‎های مختلف از جمله ترویج فرهنگ پرداخت زکات مهم است که البته باید نسبت به اطلاع‌رسانی در زمینه اولویت مصرف زکات نیز اقدام شود.

 

در ادامه این جلسه، عباس قاسمی، بخشدار مرکزی شهرستان خدابنده نیز ضمن تقدیر از فعالیت‌های شورای زکات و ابراز رضایت از عملکردهای آن تصریح کرد: شورای زکات در امر جمع‌آوری زکات و اطلاع‌‎رسانی آن بسیار مطلوب عمل کرده است.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به اهداف جمع آوری زکات از واجدان شرایط پرداخت آن گفت: هدف از جمع‌آوری زکات، خدمت‌رسانی به محرومان و رفع نیازهای نیازمندان است، از این رو بخشداری نیز آمادگی دارد تا همکاری‌های لازم را با شورای زکات در امر تبلیغ و ترویج زکات انجام دهد.

 

بخشدار مرکزی شهرستان خدابنده در پایان با تأکید بر اینکه فقرا باید در اولویت مصرف زکات قرار گیرند خاطر نشان کرد: اجرای این فریضه طی سالیان متمادی کمک بسیاری به رفع مشکلات نیازمندان و محرومان جامعه کرده است./949/پ202/ب4

ارسال نظرات