۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۲۶۷۷۸۴
مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران:

سیره علمی و عملی امام خمینی بهترین الگو برای جامعه امروز است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با بیان این که امروز دارد تحریف مکتب امام راحل رقم می خورد، گفت: این درد بزرگی است که رهبری تذکر جدی در این عرصه دادند که باید بتوانیم در راستای معرفی مکتب امام خمینی(ره) به نحوی شایسته گام برداریم.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران امروز در جلسه شورای اداری اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران که در مرکز فرهنگی قرآنی بصیرت آستان مقدس امام زاده ابراهم(ع) آمل برگزار شد با گرامی داشت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: باید بتوانیم ماه رمضان را به درستی درک کرده و توفیقاتی را در این ماه به دست آوریم.


وی با اشاره به این که امروز همه مسؤولان وظیفه دارند تا برای رسیدن ایران اسلامی به جایگاه خود هرچه توان دارند به کار گیرند، بیان داشت: با رعایت همدلی و همزبانی باید در راستای اهداف سازمان اوقاف و امورخیریه گام برداریم.


حجت الاسلام علیزاده با تاکید بر این که اگر امروز شهدا ماندگار و جاویدان شدند به سبب عشق و همدلی میان آن ها بوده است، تصریح کرد: باید با ایجاد فضای همدلی اقداماتی را در راستای ترویج معارف دینی و قرآنی و مکتب امام خمینی(ره) انجام دهیم.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب می فرماید هر مسؤولیتی در دست شما بوده تنگه احدی است که باید از آن پاسداری کنید که شهدا امکاناتی نداشتند، اما بزرگ ترین اقدامات را صورت دادند و امروز مسؤول هستیم که باید وظیفه خود را انجام دهیم.


وی با بیان این که امروز دارد تحریف مکتب امام راحل رقم می خورد، گفت: این درد بزرگی است که رهبری تذکر جدی در این عرصه دادند که باید بتوانیم در راستای معرفی مکتب امام خمینی(ره) به نحوی شایسته گام برداریم.


حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که بیست اداره با همکاری 200 نیرو در مجموعه ادارات اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران مشغول فعالیت هستند، بیان داشت: بیش از 13 هزار رقبه و هزار و 222 بقعه متبرکه در استان داریم که دو هزار 174 نفر در حوزه های مختلف آموزش دیدند.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، تصریح کرد: پنج هزار و دو سند اجاره اولیه صادر شده و هزار و 251 رقبه حوزه شهری شناسایی شدند که بیش از سه میلیارد مطالبات موقوفات از اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت شد.


وی با بیان این که در 12 رقبه اجرای طرح جامع بقاع صورت گرفته است، گفت: برای 617 موقوفه سند مالکیت صادر شده که هشت هزارهکتار را در برمی گیرد و این کار بزرگی بود.


حجت الاسلام علیزاده، ادامه داد: 17 هزار 456 مفاصا حساب صادر شده است که 375 عملکرد متولیان مورد بررسی قرار گرفته است.


مدیرکل اوقاف و اموخیریه مازندران افزود: طرح آرامش بهاری در 225 بقعه، طرح نشاط معنوی در 105 بقعه، طرح ضیافت الهی در 226 بقعه و طرح بصیرت عاشورایی در 300 بقعه برگزار شده است.


وی با اشاره به وقف های جدید، گفت: 200 وقف جدید مصوب بود که برای نخستین بار 195 وقف جدید محقق شد است.


حجت الاسلام علیزاده به طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم اشاره کرد و بیان داشت: 13 هزار و 586 نفر در این طرح در استان مازندران شرکت کرده و ده هزار و 591 نفر در آزمون کتبی حضور داشتند.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با بیان این که در حوزه روابط عمومی سه هزار خبر در رسانه ها منتشر شده است، افزود: مدیریت جهادی و تلاش شبانه روزی از سوی مجموعه همکاران صورت گرفته است که توانستیم با یک رتبه ارتقا مقام دوم را در کشور کسب کنیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات