۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۲۶۷۰۲۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تبیین تفکر ولایت مداری رسالت ویژه مبلغان در ماه رمضان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: توسعه، تبیین و ترویج تفکر ولایت مداری در بین نسل های جدید، رسالت ویژه مبلغان در ماه مبارک رمضان است.
حجت الاسلام خادمي - مديرکل تبليغات اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در همایش طلایه داران تبلیغ که در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با حضور روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد استان در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به رسالت ها و مأموریت های روحانیان مبلغ در ماه رمضان، اظهار کرد: باید از فرصت ماه مبارک رمضان برای ترویج و تبیین بیش از پیش آموزه های اسلامی در بین اقشار مختلف مردم استفاده کرد.

 

وی با تأکید بر این که مبلغان می بایست در این ماه مبارک از همه ظرفیت های موجود در عرصه تبلیغ استفاده کنند، تصریح کرد: لازم است با فعالیت روحانیان و مشارکت سایر دستگاه ها و بخش های فرهنگی و مذهبی، از تمامی لحظه های این ماه برای ارتقای بعدی معنوی مردم بهره گیری شود.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون و مناسبت های مذهبی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مبلغان با استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان برای رفع کاستی ها و مشکلات مردم منطقه محل استقرار خود تلاش کنند.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان این که روحانیت الگوی مردم در تمامی زمینه ها است، افزود: باید اخلاق مداری و برخورد شایسته با مردم مورد توجه طلاب و روحانیان اعزامی به مساجد باشد چرا که انتظار مردم از روحانیان برای حسن خلق و رفتار ویژه است.

 

وی، نشر و توسعه تفکر ولایت مداری و ترویج و تبیین این موضوع برای نسل های جدید را یکی دیگر از رسالت های مهم روحانیان مبلغ در ایام ماه رمضان برشمرد و اضافه کرد: اصل ولایت فقیه روشن ترین مفهوم را دارد اما برای ترویج و تبیین آن در جامعه باید تلاش بیشتری از سوی مبلغان صورت گیرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به تهاجم فرهنگی و هجمه همه جانبه دشمنان برای دور کردن مردم به ویژه جوانان و نوجوانان از اسلام، خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که خطر تهاجم فرهنگی دشمنان بسیار زیاد بوده و باید برای مقابله با آن اقدامات اصولی و اساسی انجام داد.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان این که ارائه راهکارهای ایمانی و اعتقادی و تبیین آن ها برای جوانان یکی از بهترین روش های مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان است، افزود: انس بیشتر جوانان، خانواده ها و جامعه با قرآن کریم همانند دژی استوار و پناهگاهی مستحکم در برابر نقشه های شوم دشمنان خواهد بود و این مهم می بایست از سوی روحانیان مبلغ برای مردم تبیین شود.

 

وی با اشاره به این که برقراری ارتباط سازنده با جوانان و نوجوانان به گونه ای که تبلیغ دینی بر روی آنها مؤثر باشد نیازمند گزینش و اجرای شیوه هایدرست تبلیغی است، تصریح کرد: باید روحانیان مبلغ با بهره گیری بیشتر از روش های نوین تبلیغ، جوانان و نوجوانان را به مساجد و محیط های مذهبی جذب کرده و آن گاه آموزه های اسلامی و الهی را با گفتار و رفتار درست در بین آن ها ترویج دهند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به این که همزمان با ماه مبارک رمضان امسال در مجموع حدود 700 روحانی مبلغ و مبلغه برای هدایت و مدیریت برنامه های مذهبی ماه رمضان به مساجد شهری و روستایی استان اعزام می شوند، اظهار کرد: این روحانیان مبلغ و مبلغه از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز مدارس علمیه داخلی استان به مساجد و اماکن مذهبی خراسان شمالی اعزام خواهند شد.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان این که اعزام مبلغان به مساجد قبل از شروع ماه مبارک رمضان و در روز پایانی ماه شعبان صورت می گیرد، افزود: اگر چه نیاز و درخواست استان اعزام حدود هزار مبلغ به مساجد بود اما به دلیل کمبود روحانی عملا در ماه رمضان امسال حدود 700 روحانی عالم به مساجد این استان اعزام خواهند شد./9314/پ202/ب5 

ارسال نظرات